söndag 30 augusti 2020

En vanlig kväll i ett kommunalt knarkreservats liv i Falun, sommaren 2020

 .

Kl 20:34 Underhuggaren anländer.




Kl 20:35 Herrklubben ansluter.



Kl 20:50 Underhuggaren skickas att uträtta ärenden.



Kl 21:17 Underhuggaren tillbaka.



Kl 21:25 Bossen ansluter.




Kl 21:38 Kuriren anländer.



Bossen, Adjutanten och Underhuggaren kommer ned från knarkreservatet. Inredningen skruvas lös i Volvon. Godset flyttas över till bossens bil. Operationen tar drygt 15 min med batteridrivna redskap.


Kl 21:56 Underhuggaren drar iväg. Bossen och Adjutanten drar iväg. Kuriren lämnar.









Knarklangare med bimbos som ”minsökare”

.

Så här jobbar knarklangare inne på andras gårdar, trots att det är både avspärrat och skyltat. Vi har ju löjliga påföljder för intrång i Sverige. Lagstiftningen är skräddarsydd för att gynna knarkhandeln, dra in mutor och ställa fastighetsägarna utan skydd mot den grova brottsligheten. Lagstiftaren och brottslingarna går hand i hand och borstar varandras ryggar.

Metoden mer i detalj är att skicka fram ett par bimbos som ”minsökare”. De får visa om det finns larm eller människor på egendomen. Knarklangaren kommer några minuter bakom och placerar ut knarket och i förekommande fall tar in pengarna.





















Falun söndagen den 30 augusti 2020

Mikael Styrman


Knarkhandel inför öppen ridå


Narkotikan är för många ett behagligt avkopplings- och/eller berusningsmedel. Men det är inte problemfritt. För många användare blir beroendet för starkt och de förlorar kontrollen över narkotikan, vilket får dem att göra saker som ställer till det allvarligt i samhället: grova våldsbrott, mord, stölder, inbrott, bedrägerier och bilkörning i berusat tillstånd med de risker det innebär för andra.

Våra politiker låtsas bekämpa narkotikan, men gör det egentligen inte. Visst, man låter polisen jaga missbrukare på Plattan och visar det på TV-nyheterna ibland. Men det har ju inget med narkotikabekämpning att göra. Det har istället åtminstone tre andra syften: göra narkotikan attraktiv som ”förbjuden frukt”; hålla uppe priset på knarket samt avtvinga knarklangarna att betala mutor. Och visst, ibland tar polisen ett parti eller en liga, men det handlar främst om konkurrenter till dem som betalar mutor. Mutorna ger nämligen om inte monopol så i alla fall statligt oligopol från de poliser, politiker och andra som man mutar. Det kommer hela tiden in operatörer som tycker att kraven på mutor är oskäliga och som därför vill runda mutkolvarna. Det är dessa som får polisen på sig.


Om man verkligen ville kunde man lätt inskränka handeln betydligt eftersom den förekommer helt öppet, men det vill man ju alltså inte. Men man vill gärna tillfredsställa de moralens väktare vars röster man får om man inskränker andras möjligheter till avkoppling.


Så här marknadsförs narkotikan hela tiden med hjälp av öppna okrypterade meddelanden, men det kan ju inte moralens väktare se, så det gör ingenting. Några exempel:












Falun söndagen den 30 augusti 2020

Mikael Styrman


"Corona har strypt leveranserna”, men knarkkommersen blomstrar

 .

Media påstår, och visar med intervjuer med, och reportage från, tullen om att Corona-restriktionerna har strypt knarkleveranserna. Jag vet inte riktigt om jag tror på det där. Visst, det är säkert mindre trafik och det kan säkert tänkas att tullen gör färre beslag, men jag är inte övertygad om det finns ett sådant linjärt samband att man kan dra slutsatsen att knarket inte kommer fram. 


Jag följer en intensiv knarklangning och jag kan inte se att den avmattats. Snarare tror jag att det finns två andra anledningar till dessa reportage.


Det ena är att regeringens Corona-klanterier skapar ett behov av att rikta fokus mot några positiva nyheter och en sådan kan i den breda allmänhetens ögon vara att det kommer in mindre knark. Sannolikt har reportaget föregåtts av att en tråddragare beställt det.


En annan anledning är att om priset på knarket går upp ökar lönsamheten. Om lönsamheten ökar kan de som driver narkotikalangningen avkrävas mer mutor. Och hur ökar då priset på knarket? Om det är brist, naturligtvis. Om media rapporterar om att leveranserna går trögt är bristen bevisad och priset kan höjas.


Journalisten får göra ett positivt samhällsinslag. Tullen och därmed regeringen får visa sig på styva linan. Narkomanerna blir tacksamma om de trots allt kan stilla abstinensen. Knarklangarna får bättre betalt och samhällets stöttepelare - mutkolvarna - får mer mutor. 


- Alla är glada. Publiken jublar och pengarna strömmar in!


Falun söndagen den 30 augusti 2020

Mikael Styrman

.

Trippelvittnesmördare får snabbt permission och politikerna vill ha vittnena mördade

 .



I veckan som gick har media uppmärksammat att en trippelmördare, en som det framkom i media näst intill intelligensbefriad sådan, en som tagit ihjäl tre vittnen, redan har fått permission. Ungefär samtidigt har flera fall förekommit där fångar rymt under permission. Det är faktiskt så enkelt att det räcker med att rymlingens blivande skjuts säger åt vakterna att ”det är bäst att ni inte gör något”. Sedan är det bara att promenera iväg.


Varför ska en sådan person ha permission över huvud taget? Vi har väl fängelserna för att skydda allmänheten från sådana? Om det är så kriminalvården sköter sitt jobb kan vi väl lika gärna stänga fängelserna och avskeda dem allihop. Allmänheten gör då garanterat ett bättre jobb än sådana oduglingar.


Det är ett oerhört svek mot oss alla som betalar deras löner att dessa femtekolonnare så lätt släpper ut detta hänsynslösa slödder att härja bland allmänheten. De borde skaka galler ihop, inkl cheferna som ansvarar för verksamheten. - Lås in det ansvarslösa och odugliga packet!


Politikerna har byggt upp det här systemet. Det förefaller vara avsiktligt konstruerat så att det skyddar knarklangarna och deras underhuggare. Nu låtsas politikerna vilja lösa problemet med hjälp av anonyma vittnen. Men anonyma vittnen ödelägger rättssäkerhetens kanske sista vinglande ben. Dessutom hjälper inte anonymiteten när korrumperade poliser - ganska riskfritt och milt behandlade om avslöjade - läcker till gangstrarna vem som vittnat.


Vi behöver inte anonyma vittnen. Vi behöver skydda vittnena och framför allt behöver vi sätta kriminella poliser och polisbefäl i fängelse på kännbar tid. Varför inte lika länge som ingår i straffskalan för brottet som vittnesmålen avser?


Om någon vittnar om mord, för vilket ingår livstids fängelse i straffskalan, och den polis eller det polisbefäl som läcker vem som är vittnet riskerar att dömas till livstids fängelse, lovar jag att det är färdigläckt.


Så gör man om man vill värna vittnena och klara upp brotten. Men det tror jag inte att våra politiker vill. Det är gangstrarna som betalar mutor till politiker och höga tjänstemän så jag tror att de vill värna gangstrarna istället. Det här snacket om anonyma vittnen är bara apspel som syftar till att vara rädd om de som betalar mutorna, men samtidigt få det att se ut som motsatsen.


Falun söndagen den 30 augusti 2020

Mikael Styrman

.

Hur långt räcker 20.000 poliser i dagens Sverige?

 .

Det är en sak hur långt 20.000 poliser räcker med 8 miljoner svenskar, som VILL vara laglydiga - även med tveksamt stöd från ett korrupt och dysfunktionellt rättsväsende. Men det är något helt annat hur långt de räcker med påfyllning av 1 miljon människor av MENA-ursprung, av vilka en inte oansenlig andel helt saknar varje ambition att vara laglydiga.


Oavsett vad man tror om saken kommer vi att få svar. Av oförstånd - eller möjligen i syfte att lugna befolkningen - vinklar potentater och propagandaorgan de grova organiserade MENA-brottslingarnas vägspärrar så, att de är en del av ett krig mellan olika ligor eller enklaver. Men det är nog självbedrägerier att tro på det. Vad som pågår är istället ett maktövertagande som innebär att MENA-gangstrarna tar över kontrollen över stadsdelarna från polis och rättsväsende.


Att det sker är inte alls konstigt. De är vana från sina hemländer vid strama tyglar. De svenska mjuka greppen vare sig förstår de sig på eller respekterar. De uppfattar dem som svaghet och föraktar det svenska styret. I deras ögon finns det ett maktvakuum i Sverige och det avser de fylla. 


Det här bluddret om krig mellan olika ligor som orsak är både rätt och fel. Det är rätt så till vida att det pågår ett krig därför att den svenska regeringen inte tyglar kriminaliteten, fullt upptagna som de är av att själva plundra svenska företagare med maktapparatens hjälp. Det är ju mycket lättare. Men det är just bludder eller skitprat så till vida att det skulle vara orsaken till upprättandet av vägspärrar och inte innebära några andra ambitioner. Vad det handlar om är ett maktövertagande. Busarna leker katt och råtta med polisen och tröttar ut dem genom att dyka upp och försvinna än här och än där. Det kommer att förbruka avsevärda mängder polisresurser vilket kommer att leda till att en massa andra uppgifter blir satta på undantag.


Sedan hör det till saken att de inte respekterar ett system som inte kan åstadkomma någonting. Det svenska systemet och maktapparaten respekteras inte för fem öre. Efter en tid och vid lämpligt tillfälle kan någon patrull från den svenska pratpolisen råka ut för ett blodbad när de anländer till, eller är på väg till en illegal vägspärr. Hur blir det då med polisinsatserna? Och hur blir det med de löjligt otillräckliga polisresurserna om det visar att de tungt beväpnade busarna i Stor-Göteborg har pratat ihop sig med liknande busar på fler platser i landet, så att deras aktiviteter samordnas?


Och sedan då, om polisen mot all förmodan får tag i något gäng och griper dem - unga underhuggare på låg nivå i hackordningen - gör de som vanligt då och släpper dem ganska snart? Eller blir det saft och bullar åt ”barnen” några veckor först?


Om det svenska lallandet kommer att fortsätta som hittills kommer MENA-slöddret ganska snart att kontrollera en mängd stadsdelar runt om i Sverige och polisen kommer att be om lov för att få åka in i områdena. De socialdemokratiska och centerpartistiska lallarna och de miljöpartistiska anarkisterna kommer då med hjälp propagandaapparaten att försöka få oss att tro på krystade förklaringar som syftar till att vi ska tro att det är bra att Sverige blivit som Nordafrika och Mellanöstern.


Gissa vem som kommer att beskatta befolkningen när vi kommit så långt? Och långt och långt förresten - det kan nog vara en ganska kort resa dit.


Falun söndagen den 30 augusti 2020

Mikael Styrman

.

Outsourca den invandrarrelaterade kriminalvården

.

Våra politiker har förvandlat Sverige till ett korttidsfängelse under lyxhotelliknande former för Nordafrikas och Mellanösterns grova förbrytare. Nästan alla som sitter på sluten anstalt i Sverige har invandrarbakgrund. Jämfört med de förhållanden de levt under i sina hemländer är svenska fängelser hotell med hög eller mycket hög standard. Det vet alla svenskar som gjort fältarbeten i Afrika.


Med öppna armar har anarkisterna i riksdagen tagit emot, och tar alltjämt emot, grova brottslingar som inte blivit kriminella i Sverige utan som i de flesta fall inte bara var kriminella vid ankomst till landet utan även bär på flera generationers kriminellt arv och som så småningom kommer att plantera kriminell avkomma i Sverige. Jag skriver ”plantera” för de kommer inte att fostra sin avkomma - åtminstone inte till laglydiga medborgare. Det är känt - även om en del anarkister i riksdagen och maktapparaten är faktaresistenta - att dessa ofta kriminella män från Mellanöstern gärna sätter sin avkomma till världen och i övrigt överger familjen och överlåter åt samhället och gråterskorna på soc att föda dem. Men fostrade kommer de inte att bli.


Det börjar nu bli svårt att blunda för vad anarkisterna i sosseriet, Miljöpartiet och Centern gjort mot landets skattebetalare. Skolor brinner stup i kvarten fast frågan om vad det kommer att innebära för den offentliga sektorns ekonomi, vården och utbildningskvalitén tycks vara belagd med journalistiskt tabu. Knarkhandeln grasserar öppet. Väpnade rån, bilbränder, mord på öppen gata, våldtäkter, sprängningar och andra terrordåd är numera vardagsmat och i stark tillväxt. Länge har det pratats om att svenskarna måste skydda sig från politikerslöddrets härjningar genom att bygga ”gated communities”. Som vanligt överträffar verkligheten dikten. Som man kunde ha förväntat sig bygger de här brottslingarna nu upp barrikader och vägspärrar av den modell som varit så framgångsrik i Mellanöstern när det gäller att förvandla livet till ett helvete för medborgarna. Det blir således autonoma enklaver bemannade av tungt beväpnade grova brottslingar som skjuter, spränger och mördar godtyckligt, allt medan röken från bilvrak, bildäck och barrikader söker sig mot den förr så blå himlen och de svenska dilletanterna pratar om dem som missförstådda barn som det är synd om.


Vi har inte mycket att hoppas på från våra politiker som väljs till sina platser av sina valfuskande organisationer med viss hjälp från de korrupta propagandister som vi har istället för journalister. De lever sina liv i hög grad skyddade från verkningarna av sin egen politik. De ser vad som händer, men dessa svagbegåvade och egennyttiga politikerattrapper kan inte ta till sig vad det innebär att drabbas.


Vid en ytlig betraktelse skulle man kunna tänka sig att när den grova kriminaliteten så småningom når även politikernas skyddade bostadsområden kommer politiken att förändras. Men erfarenheten lär oss att det inte blir så. Det blir istället så, som det gick när sossepolitruken Allan Larsson’s sambos närstående mördades. När politiker blir drabbade fungerar vårt dysfunktionella rättsväsende tillfälligt och mördaren döms till flera gånger hårdare straff än alla andra mördare. Men för alla andra medborgare fortsätter samma helvete som tidigare.


Jag låter det vara osagt om det blir någon förändring om svenskar så småningom tappar fattningen och tar ut sin frustration mot de politiker och det korrupta låtsasrättsväsende som skapat problemen? Om inte landet snabbt fortsätter förvandlingen till ett nordligt Mellanöstern kommer nog en vändning så småningom. Den kommer sannolikt att innebära att de av anarkisterna glatt och ansvarslöst utdelade uppehållstillstånden och medborgarskapen kommer att dras tillbaka - oavsett vad verklighetsfrämmande internationella konventioner stadgar. Det ger sig självt att det kommer att drabba många oskyldiga invandrare som inte kommer att få den fristad de sökte i Sverige, därför att vårt odugliga styre förstörde deras möjligheter.


Vi kommer nog, så småningom att få se förändringar som innebär att Sverige slutar fungera som en magnet som drar till sig grova brottslingar. En sådan förändring som skulle ha stor betydelse vore att de svenska hotellfängelserna ersätts av outsourcing av kriminalvården genom inköp av fängelseplatser för invandrare i lämpliga länder i Afrika utan svenskt lallande om detaljer i förvaringen av brottslingarna. Vi har inte bett dem komma hit och begå brott. Vi har inga moraliska förpliktelser mot människor som kommer hit och missbrukar vår generositet genom att terrorisera och plundra. Det kommer att bli vägledande för den framtida migrations- och kriminalpolitiken. Men först måste det bli sämre.


Vi har nog stora problem med vårt eget kriminella slödder, sådana som Anders Sundström, Sven-Erik Bucht, Per-Ola Eriksson, Lasse och Svante Spolander, Maud Olofsson eller den till stora delar korrupta administrationen mm. Vi behöver inte importera ännu mer brottslingar. Vi behöver istället våra moraliska resurser till att rensa bland vårt eget slödder.


Falun söndagen den 30 augusti 2020

Mikael Styrman

.

lördag 29 augusti 2020

Sverige har små chanser vid en statskupp

.

Vi har ungefär en miljon ny- eller relativt nyinvandrade muslimer i Sverige. Många av dem kommer från områden där man fört krig, ibland längre än någon kan minnas. En del av dem har flytt krig, andra har deltagit i krig och/eller väpnad kriminell verksamhet. Andra har aldrig slutat. Åter andra har rest till länder, inte för att kriga enligt vad de själva uppgett och media återgivit, utan för att köra ambulans.


Om vi har en en miljon muslimer, om den siffran är korrekt, förefaller det inte orimligt att tänka sig att var 20:e kan vara en så kallad ambulansförare i någon form. Den siffran är nog lågt skattad men motsvarar ändå 50.000 ambulansförare. Ingen armé genom historien har såvitt det går att förstå förfogat över så många ambulanser som IS eftersom man förutom inhemska ambulansförare drog till sig ambulansförare från nästan hela Europa och delar av Asien.


Vi har stora - och snabb växande - problem med grov och tungt beväpnad kriminalitet i Sverige, vilken helt och hållet är att hänföra till den nämnda befolkningsgruppen.


Samtidigt har vi ca 20.000 poliser. Det är ungefär vad vi hade med en miljon färre svenskar. Men alla är ju inte fullvärdiga och dugande poliser. Många av dem är levande begravda och lågproducerande dönickar som slutförvaras i poliskåren i väntan på officiell pension. De saknar i flertalet fall stridsvana och utgör delar i en hierarkisk organisation som bygger på att få och små kriser hanteras genom strikt och tät ordergivning från ett fåtal driftcentraler. Det är den svenska favoritlösningen i den offentliga sektorn. Det fungerar utmärkt med ett fåtal samtidiga störningar och fungerande kommunikationer. Det fungerar inte alls med ett flertal samtidiga, parallella, störningar och/eller störda kommunikationsvägar. Dessutom tenderar kampglöden att avta betydligt när klockan närmar sig 16 och den saknas i det närmast helt under helgen, vilket är ett problem som inte den potentiella motparten belastas av.


Enligt uppgift har vi ca 50.000 man som i någon form hör till försvaret. Men alla är inte militärer. Många är grönklädda kontorsråttor som inte kommit närmare kriget än grundskolans historieundervisning. Flertalet saknar stridsvana. De är inte samövade och de är utspridda över landet. I sin utspridda form är de ungefär lika slagkraftiga i en statskuppsliknande situation som ett spritt och snabbt övergående duggregn är mot en massiv skogsbrand.


Övervägande skäl talar för att de muslimska ambulansförarna har en stridsvana som vida överskrider den samlade stridsvanan hos svensk polis och militär tillsammans. Deras tillgång till tunga vapen bör heller inte underskattas. Redan de löst sammansatta autonoma banditorganisationerna i våra för- och småstäder kan redan ha, eller snabbt ha, tillgång till en eldkraft som överskrider de spridda svenska resurserna.


Redan en enkel analys ger vid handen att Sverige inte har någon motståndskraft mot en statskupp med muslimska förtecken. Visst kan vi inbilla oss att vi skulle kunna få hjälp utifrån. Men flera europeiska länder har själva en sådan demografisk situation att de skulle dra sig för att engagera sig på grund av risken för religiös smitta. Visst skulle vi kunna få hjälp från USA, Åtminstone är det troligt - men alls inte säkert, med oljan i vågskålen. Det är däremot helt klart att skulle vi få hjälp från USA skulle det resultera i att Sverige skulle ödeläggas och för överskådlig framtid kastas in i den djupaste fattigdom. Så går det nämligen för alla länder som får ”hjälp” från USA.


Lägg härtill att Sveriges befolkning i allmänhet och den offentliga förvaltningen i synnerhet är erkänt fredsskadad. Det problemet har inte den muslimska folkgruppen i Sverige i någon större omfattning.


Siffrorna, med de osäkerheter de innehåller, säger inte hela sanningen. Människor fungerar ofta så att de ansluter sig till och underkastar sig vad de tror att är den vinnande sidan. Det är det som gör att skattetjänstemän, kronofogdar, poliser, åklagare och domare, för att nu bara nämna några kategorier, utan större samvetsbetänkligheter kan ägna sig åt grov kriminell verksamhet i sitt ämbete när de av vad som uppfattas som ledande socialdemokratiska brottslingar avkrävs att agera ohederligt i ämbetet. Särskilt om de själva ser personliga fördelar i det. Det är förmodligen den främsta anledningen till att IS på kort tid lockade så många att ansluta sig. Skulle Sverige utsättas för en statskupp med muslimska förtecken kan man utgå från att uppskattningens ovan nämnda 50.000 på kort tid skulle växa till 200.000 eller mer - även utan tillströmning utifrån av människor som vill bygga ett nytt IS.


Man kan nog också utgå ifrån att ett IS i Sverige, som använder sig av liknande bestialiska metoder som var fallet i Mellanöstern, mycket effektivt skulle avhålla den fredsskadade svenska befolkningen från att ansluta sig på den samhällsbevarande sidan i motsvarande eller ens nämnvärd omfattning.


Det som hittills skyddat Sverige från ett förlopp som det ovan beskrivna är avsaknaden av samordning i de militanta muslimska grupperingarna. Men historien känner allt för många exempel på hur motsvarande splittring snabbt förbytts i samordning och relativ enighet. Däremot känner historien inga exempel på hur sådan samordning kommunicerats utåt och inte heller några där information om det kommunicerats till motparten i förväg.


Man gör nog klokt i att ta möjligheten eller snarare risken på allvar och agera med viss skyndsamhet. Vår nuvarande verklighet innebär att vår tafatta, på gränsen till odugliga stat, inte kan hantera den allt mer Mellanösternliknande situationen och skydda befolkningen. Istället synes staten skydda terroristerna och offra befolkningen. Vi ser redan nu hur det leder till att koraner inlindade i bacon bränns på bål mm. Det borde inte vara så svårt att förstå att situationen snabbt kan eskalera och bli oåterkalleligt okontrollerbar. Vi har dessutom folkgrupper i Sverige som sökt sig till Sverige för att få en fristad från muslimskt förtryck. Förmodligen behövs det inte särskilt mycket för att enklavstrider ska bryta ut i Sverige när nu större grupper av muslimer flyttar till Sverige - inte på flykt från islam - utan med islamiska strukturer med sig i bagaget.


Som vid alla krigsliknande situationer finns det alltid grupperingar och kommersiella intressen som kan bedöma sig kunna dra nytta av motsättningar och därför underblåsa motsättningar som annars inte skulle eskalerat. Så har stora delar av Mellanöstern satts i brand under senare decennier, även om våra mediers färgade rapportering inte har tillåtit den bilden att komma fram.


Falun lördagen den 29 augusti 2020

Mikael Styrman

. 

Vittneshoten och samhällets fortbestånd

 .

Vi kan följa den varje dag, debatten som rasar med varierande intensitet, om hur våra ganska odugliga polis-, åklagar- och domarkårer ska lyckas klara av problemet med den grova våldsbrottsligheten. Det verkar inte helt lätt. Polisen klarar med få undantag inte av att prestera utredningar som kan leda till fällande domar. När de griper folk händer ingenting - inte ens när de grips på bar gärning. De släpps lös. Efter några år, när åtalspunkterna är många tiotals kan de möjligen åtalas, men då blir ju rabatterna för den som varit en produktiv tjuv och gangster så generösa att samhällets signaler inte kan upplevas på något annat sätt än som en belöning. En belöning för flitig kriminell verksamhet som håller odugliga poliser-, åklagare och domare med välbetalda låtsasarbeten. När fällande domar, med rätt eller orätt, trots allt åstadkoms, förhindrar lagar och deras tillämpning att några av dessa gränslösa gangsters som skjuter, våldtar, mördar och spränger låses in eller överhuvud taget drabbas av något annat än förstående samtal med saft och bullar eller kortare tider på ungdomsläger, från vilka de kan gå in och ut som de själva finner för gott.


En sak som ofta anförs är att människorna inte vågar vittna och då kan ingen dömas. Det är naturligtvis inte konstigt att ingen vågar vittna när den nationalsocialdemokratiska kriminaliteten slagit rot i poliskåren efter decennier av användning av polisen för kriminella sossepampars brottsliga verksamhet, riktad mot den dugande delen av befolkningen. Det har resulterat i att polisbefäl - som det korrupta systemet inte kan rensa ut - läcker uppgifter till den grova brottsligheten om vem som vittnat. Brottslingarna, eller deras kumpaner åker då hem till vittnena och mördar dem i deras bostäder.


Frågan om hur vi ska få vårt korrupta rättsväsende att fungera efter decennier av politisk korruption har nu kidnappats av politiska gangsters, som vill ha ett system med anonyma vittnen. Inte för att det är ett sätt att klara upp brott, döma skyldiga och frikänna oskyldiga. Istället är syftet att få ett system som maktgalna och hänsynslösa politiska skurkar kan använda för att eliminera konkurrenter om makten med. Ingen kan klara sig eller känna någon rättssäkerhet i ett system med anonyma vittnen.


Det är omöjligt att värna vittnen i ett system som vägrar att döma ut fåföljder - omedelbara sådana - mot grova förbrytare. Om systemet förlamas av ett sådant trauma att det är omöjligt att plocka bort gangstrarna från gatan och skydda befolkningen från dem, kan inget rättsväsende fungera och ingen rättssäkerhet uppnås.


Många aktiva politiker är dessvärre inga begåvade raketforskare utan istället ganska korkade och fantasilösa slogan-pickers, nyttiga idioter, som lär sig vilken floskel som är på modet just för stunden och upprepar den offentligt, för att på det sättet försöka framstå som intelligenta. Dessa politiska papegojor har en otäck förmåga att tas för kloka och intelligenta och utses till allehanda uppgifter som de sedan naturligtvis inte alls klarar av att sköta. Tillsammans skapar de en slags våg, som kan ge intrycket att anonyma vittnen är det enda som kan rädda rättsväsendet. Politiker av olika färg som vill framstå som dådkraftiga anför då att vi måste ha anonyma vittnen.


Den som har onda avsikter och vill få till ett system som går att missbruka för att ta sig till och behålla makten, har naturligtvis inget emot ett system med anonyma vittnen. Världen har redan sett sådana system, i hyggligt modern tid och hyggligt nära oss. Lenin, Stalin och Hitler byggde exempelvis upp sådana system, med känt resultat.


Många driver på för anonyma vittnen för att de helt enkelt inte begriper bättre, men utan att i och för sig ha onda avsikter.


Det är egentligen ganska lätt att få till ett system som gör att människor vågar vittna och att utredningar kan ledas till fällande dom. Inget system kan leda fram till mål utan att lojala oduglingar rensas ut från polisen och får ge plats åt dugande och okorrumperade utredare. Inget föreslaget i den allmänna debatten kan få rättsväsendet att fungera utan att det problemet hanterats.


Utöver detta krävs bara att brottslingarna måste förses med incitament att inte hota vittnen. Det är ju brottslingarna som fattar besluten att göra det. Det är dem vi måste påverka. Idag gör de brottslingar som hotar eller mördar eller låter mörda vittnen fullkomligt rätt utifrån deras egen horisont. De har ingenting att förlora på att hota vittnen. De har allt att vinna. Om de lyckas hota vittnena blir de frikända, kan gå hem och omedelbart återuppta sin brottsliga verksamhet och får dessutom skadestånd. Om de misslyckas ”konsumeras” hotet och rabatteras av ett odugligt rättsväsende som inte utför sitt arbete. Det kostar därför ingenting att försöka. Det är gratis!


Det som måste till är att påföljden för att hota vittnen måste vara så kännbar för brottslingen i jämförelse med det straff som hotar att han finner det rationellt att avstå. Självfallet blir det lite problematiskt när vi går från ett system i vilket det varit väldigt milt bestraffat att mörda andra - utom när de andra varit sossepampar eller nära släktingar till sossepampar. Vad tar man till när livstids fängelse hotar för att få någon att avstå från att hota vittnen?


En sak som man kan ta till är något som påminner om danskarnas ”förvaring”. Vårt livstidsstraff är i de flesta fall inget livstidsstraff utan istället ett längre fängelsestraff som från början inte är tidsbestämt. Det första att göra är att ändra lagen så att den som hotar, eller låter hota, ett vittne i ett mål som kan ge livstidsdom döms till livslång förvaring - utan möjlighet till frigivning.


Nästan alla som figurerar i dessa grova brottsmål och nästan alla som sitter på sluten anstalt i Sverige kommer från länder i vilka tillvaron kan vara så svår att vilket svenskt fängelsestraff som helst av brottslingen upplevs som en belöning. Vi talar ändå om uppvärmda bostäder med tvättade kläder och flera mål mat om dagen, färg-TV, eget rum osv. Om man verkligen vill ge brottsligheten incitament måste man ge honom ett alternativ som får honom att inse det rationella i att avstå från att hota vittnen. Ett sätt som skulle kunna fungera är att outsourca fångvården i dessa fall till olika länder i Afrika och Asien. Det skulle sänka kostnaderna för den skenande svenska kriminalvården och ändå ge goda inkomster till de länder som åtar sig förvaringen. Naturligtvis utan fjantiga svenska särbestämmelser. Det är ju själva idén. Kan man ha oskyldiga svenskar i fängelse i Etiopien utan att det stör nattsömnen på verk och departement och i politiska församlingar, så kan man väl ha mördare av utländsk härkomst där, sådana som missbrukat den svenska generositeten till att terrorisera oss och pissa oss alla i munnen, och i en del fall faktiskt rent fysiskt pissat svenskar i munnen.


Den som inte är misstänkt, men som hjälper till att hota vittnen åt någon som exempelvis hotas av livstids fängelse, dömes lämpligen själv till livstids fängelse. Daltande och saft och bullar fungerar inte i de här fallen, hur gott den godhjärtade dumheten själv än mår av sådant.


Det här är enkla men viktiga principer som skulle kunna styra upp ett rättsväsende som är så på dekis att hela nationens fortbestånd faktiskt är hotat.


Självklart krävs vissa andra saker också, som finns i länder där rättssystemet fortfarande fungerar. Exempelvis jourdomstolar. Brottslijngen grips genast och döms efter ett brott - inte efter 50 brott som sedan döms som om det handlar om ett.


En annan sak är att det inte duger att polisen saknar resurser eller rycker på axlarna när något vittne behöver skyddas. Om samhället vill att människorna ska våga vittna, måste samhället tillhandahålla ett fungerande vittnesskyddsprogram. Det kan ske på olika sätt, med poliser avdelade att skydda hemmet eller på annat sätt. Det finns nog inte alls i Sverige, eller möjligen i undantagsfall. Det svenska rättsväsendet överlåter åt vittnen, som förväntas sätta grova brottslingar som mördare i fängelse på livstid, att leva sina liv som vanligt och själva ta hela ansvaret för sin och sin familjs säkerhet. Bara ett system uteslutande bemannat med idioter gör så!


Falun lördagen den 29 augusti 2020

Mikael Styrman

.

fredag 28 augusti 2020

Hur kommer Sverige att svara?

 .

Retten i Glostrup, utanför Köpenhamn, dömer de svenska mördande kamelryttarna till livstids fängelse i tre fall och till 20 års fängelse i två fall för morden i danska Herlev i juni förra året. Danskarna kan nog sägas på det sättet skicka ut en tydlig signal om att ”svenska” mördare inte är välkomna i Danmark.


Den danske åklagaren kommenterar enligt SVT: - När man begår vuxenkriminalitet ska man inte förväntas bli behandlad som ett barn.


Frågan är nu hur de svenska idioterna kommer att svara?


Om allt är som hittills i Sverige kan vi förvänta oss att Sverige begär dem utlämnade, ger dem gratis och möblerade lägenheter i innerstan, bidrag för att hjälpa dem att lämna kriminaliteten, bjuder dem på saft och bullar och släpper lös dem.


Falun fredagen den 28 augusti 2020

Mikael Styrman

.

Därför får inte våra clowner slut på vittneshoten


Se nytt inlägg: "Vittneshoten och samhällets fortbestånd"

Sverige har ingen chans vid en statskupp


Se inlägget "Sverige har små chanser vid en statskupp".

Knarklangare med bimbos i arbete


Se inlägget "Knarklangare med bimbos som minsökare".

Trippelvittnesmördaren får permission och politikerna vill ha anonyma vittnen

 .

Se nytt inlägg med rubriken:

"Trippelvittnesmördare får snabbt permission och politikerna vill ha vittnena mördade"

Omlastning och distribution i knarkreservatet

.Se inlägget 

Se inlägget "En vanlig kväll i ett kommunalt knarkreservats liv i Falun, sommaren 2020"