tag:blogger.com,1999:blog-4491365329834705204.post1201715710227939250..comments2024-03-24T23:43:43.451+01:00Comments on Mikael Styrmans blog: Dödsbron har slagit till igenMikael Styrmanhttp://www.blogger.com/profile/05521953840480986185noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4491365329834705204.post-69106993805941984472016-07-14T11:09:34.965+02:002016-07-14T11:09:34.965+02:00Ja, det kan vara fråga om mycket små kostnader. Ka...Ja, det kan vara fråga om mycket små kostnader. Kanske ännu mindre än Du flaggar för? Det är ju inte raketforskning som ska bedrivas utan järnkonstruktioner på en befintlig bro som ska repareras. Hemlighetsmakeriet, liksom det faktum att skattebetalarnas intressen bevakas av maffiakontrollerade statister, borgar för att det pågår bedrägerier i stor skala.Mikael Styrmanhttps://www.blogger.com/profile/05521953840480986185noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4491365329834705204.post-14086485624564875772016-07-11T16:44:07.695+02:002016-07-11T16:44:07.695+02:00Jag tror i och för sig att uppgifterna om att bron...Jag tror i och för sig att uppgifterna om att bron kan kollapsa bara är ett sätt att prata upp priset. En ny bro kostar säkert någonstans kring trehundra miljoner. Om reparationen som nu utförs slutar på hundra miljoner så är alla lyckliga och glada. Vi lär aldrig få reda på den riktiga summan som kanske bara är några miljoner. Arbetsplatsen är övertäkt så man kan ju inte se om det pågår någon verksamhet där. Några bilar kan man säkert ställa på bron om vinsten närmar sig hundra miljoner.. Jag tror att Entreprenören och försäkringsbolaget försöker lugga Trafikverket och skattebetalare på lättförtjänta pengar...<br /><br />/Mats Lillsebbas, SödertäljeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4491365329834705204.post-7768395019278920682016-07-05T05:13:25.461+02:002016-07-05T05:13:25.461+02:00Den egendomliga konstruktionen innebar att tonnage...Den egendomliga konstruktionen innebar att tonnaget in i Mälaren begränsades, vilket förstås var ett önskemål från åkerinäringens lobbyister när bron byggdes. Rederinäringen borde ha krävt en traditionell lösning. När lobbyister mutar sig fram blir beslutsfattandet därefter. I värsta fall Irakkrig och en ny centralbank i Libyen t ex. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18301663509300977584noreply@blogger.com