.
Att döma av den rådande debatten i media, om betygens vara eller inte vara i de tidigare skolåren, har den samlade pedagogiska vetenskapen kommit fram till att små barn som får bra betyg blir glada medan däremot små barn som får dåliga betyg blir ledsna. Vidare att den som får bra betyg stimuleras till ytterligare prestationer men att det inte uppväger att den som får dåliga presterar sämre, hur man nu har mätt det…
Det var då för väl. Då gör de någon nytta för pengarna i alla fall. Jag har i mina mörkaste stunder tänkt att de bara är onyttiga drönare som svarar det som de tror att den som har makten för stunden vill höra.
Södertälje söndagen den 1 februari 2015
Mikael Styrman
.
Det är ju fullständigt lysande! Ännu en intetsägande rapport som säkert kostat miljoner att ta fram som vilken normalintelligent människa kunnat räkna ut med röven och en bit krita. Det mest fantastiska är att båda sidor dessutom kan åberopa utredningen för den egna ståndpunkten till fromma för framtida uppdrag för utredarna och andra inblandade. Fantastiskt!
SvaraRaderaBenny