onsdag 13 december 2023

Sosseriet vs Tesla

 .

Sosseriet behöver påminna svenskarna om sin existens. Det visar till och med det fejkade opinionsstödet. Man vill hos väljarna damma av illusionen att sossepamparna arbetar osjälviskt för svenskarnas bästa och inte alls bara klår svenskarna för att gynna sig själva. En sak som säkert dök upp när man grävde i sosse-arkiven var konfliktvapnet och kollektivavtalen samt den svenska lagstiftningen som sosseriet skräddarsytt för att gynna sig själva. Därav Tesla-konflikten. Den handlar inte om vare sig Tesla eller Teslas anställda. Den handlar uteslutande om sosseriets strävanden att åter göra sig relevant för svenska väljare. Det är nu viktigare än någonsin när alla gamla lojala rösträknare börjat sparka tomt.


Konflikten den svenska maffian, även känt som sosseriet vs Elon Musk och Tesla rullar vidare.


Sosseriet behåller ännu greppet över det svenska rättsväsendet, eller åtminstone om det som Sverige har istället för ett rättsväsende. Det svenska sosseriet viker bara för övermakt - inte annars.


Låt mig ge ett exempel:


Lars Sköld, numera hädangången, var Sveriges högertrafikgeneral. Det vill säga han ledde övergången till högertrafik den 3 september 1967. Han blev senare Trafiksäkerhetsverkets (TSV) första Generaldirektör och därefter VD för Tipstjänst.


När han var GD på TSV ville svenska tjänstemän förpassa Citroën 2CV till de sälla jaktmarkerna. Uppfattningen var att den var trafikfarlig. Den underkändes således i Sverige, med den klockrena motiveringen att den ”inte betedde sig trafiksäkert vid undanmanövrer under backning i hög fart”.



Det där föll inte i så god jord i Frankrike. Fransmännen letade då fram en gammal paragraf som stadgade att tändningslåset måste vara placerat i närheten av ratten. Med hjälp av den paragrafen underkände fransmännen Saab 99, som hade tändningslåset placerat mellan framstolarna.


Då togs Citroën 2CV mycket snabbt upp till ny prövning i Sverige. Den gick till så att TSV:s GD, Lars Sköld, körde runt kvarteret med en 2CV och godkände den på stående fot.


Sverige är ju ännu en höggradigt korrupt bananrepublik - om än utan bananer. Alla andra rekvisit är dock uppfyllda. Om Tesla vill värja sig mot den svenska bananrepublikens maffia måste man kanske toppa laget. Precis som Citroën värvade franska regeringen kanske Tesla behöver värva någon liknande kraft, som svenska maffian har respekt för. 


Putin är kanske inte den idealiska kandidaten eftersom den svenska maffian med Anders Skurkström i spetsen länge tvättat pengar åt den ryska maffian. Det vill säga i huvudsak åt Putin, om än ibland via proxy. De sitter således i samma båt. Men det finns ju andra att värva. Den svenska regeringen - hur rädda de än är för sossemaffian och deras nätverk - torde vara ganska mån om relationerna till USA:s regering. Givet förhållandena i världen och i vår närhet torde inte rädslan för sossemaffian väga jättetungt i vågskålen om USA och Sveriges möjlighet att värja oss mot rysk ockupation ligger i den andra vågskålen.


Många sitter nog och betraktar äventyret med skräckblandad förtjusning. Det är dock inte helt uppenbart vart det här leder. Förr när sosseriet styrde vårt korrumperade rättsväsende med järnhand visste man. Men nu är ingenting säkert längre. Kanske är Tesla-konflikten bara ännu ett exempel på hur verkligheten sprungit ifrån sosseriet och därmed bara är ännu ett steg i sosseriets självförstörelseprocess? I så fall är det kanske något som andra roat följer och inte vill störa eftersom sossarna är så bra på det själva.


Ännu verkar sosseriet ha kvar möjligheten att styra för dem viktiga mål till lojala - eller rädda - domare. Men det kanske inte gäller så länge till.


Falun onsdagen den 13 december 2023

Mikael Styrman

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar