fredag 27 mars 2015

Lögnerna om Germanwings 4U 9525 haveri avlöser varandra

.
Det är inte första gången, inte heller sista, som det ljugs om orsaken till flyghaverier. Det finns anledning att återkomma till detta inom kort på bloggen. Men inte just nu. Nu tävlar utredare, åklagare och massmedia om att hitta på ”bevis” till stöd för den påhittade haveriorsaken. Polisen är i andrepilotens bostad och säkrar bevis ELLER planterar bevis. Uppgifter utan uppgiven källa och vilka inte rimligen kan framkomma av en ljudinspelning i cockpit eller annan tillgänglig teknisk bevisning, men vilka stöder den av åklagaren igår presenterade förklaringen, serveras oss av media som vore de sanningar. Proffspratkvarnarna, Sven Å Christiansson-typerna, som säger ”rätt” saker står i kö för sin stund i ljuset, urhasplande sig floskler till stöd för den officiella bortförklaringen. Som sagt, det finns anledning att återkomma till detta, men de kan få ljuga färdigt sin historia först.

Göteborg fredagen den 27 mars 2015
Mikael Styrman
.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det viktiga är vad som faktiskt finns på ljudupptagningarna. Och det intressanta är vilka som har lyssnat på dem och vilket förtroende man kan ha för dem.

Mikael Styrman sa...

Ja, Du har rätt, det är viktigt vad som faktiskt finns på ljudupptagningarna. Men viktigt är också att de offentliggörs i oredigerat skick. Det är inte troligt att det kommer att ske. Det har inte skett tidigare när den franska haverikommissionen mörklagt haveriorsaker.

Det är inte troligt att det kommer att ske nu eftersom nu står ännu större industriintressen på spel.

Redan har flera saker offentliggjorts som sanningar vilka knappast kan utläsas av ljudbanden.

Det är ganska uppenbart att nu sprids en väv av desinformation via media, för att inte allmänheten ska inse att olycksorsaken inte är den offentliggjorda.

Anonym sa...


Ja att den nu officiellt framförda haveriorsaken givetvis
inte kan vara den verkliga orsaken bör för alla normalbegåvade
personer som inte suttit inlåsta i en jordkällare eller dylikt
de sista 10 åren vara helt uppenbart.
Skillnaden denna gång mot den tidigare kavalkad av Airbus
flygmaskiner som trillar från skyn likt höstlöv, är att
haveriet denna gång skett på franskt territorium, och
därmed med självklarhet ger öppet mål för utredningen
att fastställa att ett perfekt helt felfritt flygplan
medvetet flugits in i en bergvägg.
I övrigt verkar om nu ändå vissa uppgifter stämmer kring
förloppet med hastig nedstigning, detta följa samma mönster
som de tidigare Airbus haverier som i media skyllts på mänsklig faktor, en terroristkapten, kraftig turbulens, eller möjligen
möjligen igenisade sensorer för avläsning av höjd och hastighet...
Nu bör vi givetvis som herr Styrman påpekar avvakta
tills propagandaavdelningarna och deras lakejer snärjt in
sig rejält innan det på allvar är dags att angripa dessa lögner.
Min djupaste sympati redan nu ändock till den anklagade
hädangångne andrepiloten, att ta heder och ära av någon som
med stor sannolikhet under dödsångest flera minuter kämpat
med tekniska system som antagligen betett sig som ett flipperspel
från helvetet innan det oundvikliga slutet, detta är svinaktigt
av de propagandapolitruker som nu genomför detta.
Jag önskar dessa precis samma öde som de nu utsätter andrepiloten och dennes efterlevande anhöriga för!
/ fänrik Stål