måndag 1 oktober 2007

* * * Extra * * * Extra kommer inom kort om Vattenfalls intresseförening * * * Extra * * *

.

Det har rapporterats i media om att Vattenfalls intresseförening eller Svensk Energi, som föreningen försåtligt föredrar att kalla sig, har uteslutit Ekfors för att man tycker att Ekfors drar ett löjets skimmer över den seriösa verksamhet som närmare 170 andra medlemsföretag bedriver.

Redan att Svensk Energi utesluter Ekfors kan sägas vara humor när den är som bäst. Man må ju undra vad som hänt på staben i Svensk Energi - eller rättare sagt på Vattenfall, där alla beslut av betydelse fattas för Svensk Energis räkning. Har man drabbats av kollektiv hjärnblödning eller är det kanske rättare att säga kollektiv härdsmälta?

Sedan tar man sig till att använda uteslutningen till att smutskasta oss med i pressen och rent av förolämpa oss och mig. Man tar sig för pannan. Jag som har varit med så länge och vet så mycket om hur den här branschen beter sig... Organisationen verkar inte precis vara nedlusad med krutuppfinnare. Informationschefen Kalle Karlssons tilltag är så urbota dumt att det förvånar mig att han kommer ihåg att andas.

Nåja, det är ju i alla fall ett bra uppslag att blogga om och det torde vara av något så när stort allmänintresse i dessa tider. Inom kort ska jag därför kasta lite ljus på hur den seriösa verksamheten ser ut som bedrivs av en del medlemmar i Svensk Energi som är så seriösa att de inte blivit uteslutna.

Redan nu kan jag säga att riktigt så "seriösa" är vi inte på Ekfors och det hoppas jag att vi aldrig blir heller...

* * * Extra * * * Extra kommer inom kort om Vattenfalls intresseförening * * * Extra * * *

Inga kommentarer: