.
Om inte Angela Gui samarbetar kan det visa sig att korruptionen är så allvarlig i Guatemala att UD kan tvingas förklara krig mot Guatemala. Så brukar de amerikanska psykopaterna göra som är de svenska psykopaternas inspiratörer.
Sverige kan då komma att ta upp frågan om en multinationell insatsstyrka med deltagande från EU, under FN-flagg. FN har redan erfarna trupper som deltagit i fredsbevarande insatser i Afrika. Sverige kommer att delta med ett JAS-plan i spaningsversion och en servicestyrka om 150 man som ska hålla igång JAS-planet en gång i veckan. Vidare kommer Sverige att delta med ett fullt bestyckat fältsjukhus som kommer att stationeras på Barbados.
Margot Wallström ska enligt vanligtvis välunderrättad källa ha uttalat: Nu hoppas vi alla att Angela Gui tar sitt förnuft till fånga så att inte korruptionen i Guatemala förvärras.
Nu ser vi även fram emot Wolodarski och kompanis brandtal i DN för en humanitär antikorruptionsstyrka med FN-ledda våldtäktsmän som snabbt kan sättas in i Guatemala.
Falun söndagen den 17 februari 2019
Mikael Styrman
.
1 kommentar:
Eftersom skyddsombud som representerar den tekniska personalen vid den ams åtgärd som benäms flygvapen belagt körförbud på de lätta lastbilar som används vid klargörning av flygplan, är det dock tveksamt om en sådan risk att tjänstgöra i en skarp insats mot en bananrepublik kan accepteras för den aktuella personal kategorin? Sägas skall dock att trafiken är farlig, i likhet med krig kan man dö om man är vårdslös eller drabbas av olyckliga omständigheter utifrån situationen. Däremot dör mycket få människor i trafiken då de färdas i en 2,5 ton tung väl underhållen lätt lastbil, självklart med bilbälte, förhoppningsvis nyktra på arbetstid trots att de är statsanställda, och inte minst på ett inhägnat flottiljområde! Givetvis kan man dock säkert förvirra sig ut på
landningsbanan med sitt fordon, och då frontalkrocka med en landande luftfarkost, men i så fall tror jag ärligt talat det kvittar vilket sorts bil man färdas i, och denna säkerhetsbrist kan knappast skyllas på det egna fordonet utan blir ett utslag helt av den beryktade mänskliga faktorn.
Men om risken att köra vilse inne på sin egen arbetsplats och kollidera med ett landande flygplan bedöms så allvarlig att bilar beläggs med körförbud, så är frågan vilka andra arbetsmiljörisker dessa skyddsombud ser för sina mannar i ett konfliktområde av karaktären bananrepublik / failed state (Obs jag hävdar ej att Guatemala är detta, men dylik argumentation kommer givetvis användas för att rättfärdiga en insats). Men vänta nu, failed state och bananrepublik är ju faktiskt vad som försiggår både innanför och utanför grindarna till våra flygflottiljer, det säkraste kanske alltså trots allt vore att med sina körförbudbelagda bilar borda ett med bilarna jämfört något äldre transportflygplan av typen tp84 Hercules, bege sig till Guatemala och söka politisk asyl! Om inte annat kanske Guatemala uppskattar att få bilarna som försoningsgest efter Margots bissarra påhopp på nationen.
/ fänrik Stål
Skicka en kommentar