tisdag 18 februari 2014

Lite om renhållningen på bloggen

.
Det kommer en del kommentarer på bloggen som ställer mig inför besvärliga överväganden. Jag vill därför på detta sätt försöka tydliggöra min inställning.

Jag kritiserar gärna avarter ikring den svenska invandringen. Det kan handla om misshushållning av allmänna medel, plundring i bästa Sotji-stil eller ett verklighetsfrånvarande rättsväsende som dömer gruppvåldtäktsmän som tar med sig sin brist på kulturell förfining hemifrån hit och som av det svenska rättsväsendet behandlas på ett sätt som de kommer att uppleva som att de blir belönade för sina våldtäkter. Det kan också, om tillfälle ges, handla om att kritisera eller hänga ut muslimska, eller andra, religiösa brottslingar som söker sig hit i syfte att fortsätta förtrycka sin landsmän i deras nya hemland.

Jag tycker att Sverige ska vara svenskt och att vi ska slå vakt om vår egen kultur. Den som kommer hit lever på vårt sätt eller åker någon annanstans, eller stannar hemma, punkt.

Men jag tänker inte delta i någon onyanserad, rent av svart-vit, förföljelse av muslimer eller andra invandrare för att svenskar beter sig enfaldigt i umgänget med invandrare, inte sällan med skattebetalarnas pengar. Om svenskar beter sig enfaldigt - kritisera svenskarna - inte invandrarna.

Jag tänker inte bli någon lakej åt det militärindustriella komplexet och jag tänker inte låta min blogg bli spelrum för någon sorts fördummat muslimhat  som syftar till att mänsklighetens resurser ska användas till meningslös krigföring.

Den som vill kritisera eller tipsa om missmanagement och vanskötsel i Sverige är vällkommen att höra av sig. Även i ”känsliga” frågor.  Men den som vill ta över min blogg och fylla den med länkar med försåtligt material som börjar helt ok men sedan visar sig vara fördummande och manipulativ propaganda kan lämpligen skicka det någon annanstans istället.

Det mesta som är fel med invandringen är svenskar pappa till. Kritiken som framförs riktar sig nästan helt mot invandrarna. Det är inte acceptabelt.

Mutholm tisdagen den 18 februari 2014
Mikael Styrman
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ja. Pladdra på om hur allt är svenskarnas fel, du, medan folkmordet och massinvällningen av slödder fortsätter. Det blir nog jättebra.

Mikael Styrman sa...

Ja, det är ju inte invandrarna som bestämmer hur den svenska invandringspolitiken ska se ut. Det är ju än så länge ni svenska puckon som gör det. Men ni verkar inte fatta det.

Anonym sa...

Apropå renhållning,
Micke, Lägg anbud nu på renhållningen i Övertorneå som är på upphandling.

Vad tror du Kommunen skulle sätta för skallkrav så de slipper dig ?

Mikael Styrman sa...

Med undantag för någon enstaka som skulle låta sig styras av reptilhjärnans reflexer tror jag inte att det skulle hända så mycket.

Om jag däremot

började driva telefonbolag utan att rasera fungerande telenät och springa med pengarna till maffian,
via öststatsmaffian till svenska banker,
eller om jag började driva tågbolag med tåg som kom fram,
eller vägar som inte blockeras så fort något händer,
eller polis som inte kuskar lik åt maffian,
eller rättsväsende som inte dömer oskyldiga för att skydda styckmördande psykopater,

då skulle det nog ta hus i helvete.
Plötsligt skulle alla myndigheter uppträda som en man och upptäcka ”brister” i min verksamhet.