.
Ganska snabbt uppstår nu olika etniska enklaver runt om i Sverige. På en del platser är redan exempelvis araber och möjligen turkar och somalier redan i majoritet, som i Södertälje exempelvis, där den politiska eliten länge åkt Jorden runt och slagit sig för bröstet för att framhäva hur godhjärtade och duktiga man är.
De flesta nysvenskar är naturligtvis hederliga och dugande människor. In Södertälje i hög grad sådana som flytt undan muslimskt etniskt förtryck. Men konsekvenserna har vi ändå alla kunnat se en längre tid i form av ökad grov brottslighet. Det som inte är lika uppenbart för människor på andra orter är den omvända rasism som Södertäljes Quislingar skapat i de lilla staden. Den yttrar sig i form av att araberna tar över tidigare svenska rörelser. Där bemöter de sina ”landsmän” hjärtligt och välkomnande. Så välkomnande faktiskt att man inte ”ser” de svenska kunderna. När en svensk kund kommer in fortsätter de glatt att livligt tala med sina landsmän på arabiska eller syrianska. Naturligtvis är det inte så överallt. Det finns även intelligenta, välutbildade och professionella butiks- och etablissemangsinnehavare som ser till att också deras personal beter sig professionellt. Men det är en allmänt förekommande företeelse och när man beskriver sådana här samhällsfenomen kan man inte mäta med petimeterstock och redovisa på detaljnivå. Det blir med nödvändighet så att man målar med de stora penseldragen.
En annan sak som våra självgoda i huvudsak socialdemokratiska quislingar lyckats åstadkomma är att efter hand som araberna blir i majoritet blir den arabiska kulturen också dominerande på arbetsplatsen och svenskarna och andra etniska minoriteter mobbas ut. Den här utvecklingen har pågått en längre tid och konsekvenserna blir allt tydligare. Kulturen på många arbetsplatser är numera ofta mer arabisk än svensk. Landet är Sverige, men personal och ledning är arabisk vilket föga förvånande resulterar i arabisk kultur i jobbet. Det är förstås politiskt inkorrekt att forska i saken men det börjar vara stor skillnad även på verksamheten beroende på om det är ett svenskt eller ickesvenskt område. Svensk lag och svenska myndigheter - ja - men arabisk tillämpning. Det blir i längden ett intressant juridiskt och moraliskt problem av detta när man inte kan hålla ihop verksamheten i alla delar av Sverige. Vilken lag ska egentligen styra verksamheten? Olika, eller samma?
Människor som bott i Södertälje i generationer har sett detta och söker sig bort från Södertälje mot helsvenska enklaver, bland annat på mindre orter runt Södertälje. De är rädda för den kriminalitet som Godner och kompani implementerat och ser inte fram emot att åldras i Södertälje och vårdas av araber som inte ens ser dem när de är i sin krafts dagar. Hur ska det inte bli när de blir äldre och vårdbehövande och inte själva kan bevaka sina intressen? Men vart ska urinvånarna ta vägen, de som drabbas av konsekvenserna av att Godner och kompani vill framhäva sin egen förträfflighet på deras bekostnad?
Falun måndagen den 1 juli 2019
Mikael Styrman
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar