måndag 12 oktober 2020

Den politiska skenrättegången

 .

Förra veckan satt jag från tisdag till torsdag i vad som av allt att döma var en politisk skenrättegång, i Haparanda tingsrätt, som inte precis är känd för att stå på rättssäkerhetens barrikader…


Syftet med hela processen är naturligtvis att lägga locket över maffians stöld av Ekfors-koncernen med hjälp av en nästan genomkorrupt statsapparat, genom att åstadkomma en politisk dom mot mig, vilken ska förklara för den bredare allmänheten att det var ”rätt” av gangstrarna att stjäla Ekfors och plundra familjen Styrman och övriga ägare.


Det är väldigt påfrestande att uppträda i en sådan genuint fientlig miljö, i vilken man med till visshet gränsande sannolikhet vet att nära nog alla aktörer är fientliga. Annars skulle de inte få vara med. Så fungerar tyvärr Sveriges rättsväsende anno 2020. Att man sedan inte riktigt vet vilka angrepp som ska komma ur en utredning på över 4.000 sidor förrän angreppen verkligen levereras inför sittande rätt gör inte saken mindre påfrestande.


Som befarat visade sig utredningen vara korrupt. Den hade inte alls behandlat eller utrett omständigheter som skulle varit till min fördel och de anklagelsepunkter som lades mig till last var ungefär lika substantiella som anklagelser brukar vara i häxprocesser, vare sig de är politiska eller ej.


Det är min avsikt att här på bloggen ta upp olika väsentliga enskildheter i utredningen och den förhandling som var, för att visa hur vårt korrupta rättsmaskineri arbetar. Mitt arbetsnamn för detta är, åtminstone för närvarande


Gangsterstaten väver ett justitiemord.


Men först har jag lite annat att stå i. Jag måste dessutom återvinna mina krafter och min arbetslust för att gå vidare med det.


Falun måndagen den 12 oktober 2020

Mikael Styrman

.

Inga kommentarer: