måndag 24 oktober 2011

Nordnytt ljuger som en häst travar

.
Ikväll hade Nordnytt det snårigt. Visste inte riktigt vem man skulle skylla mest på. Men som  sig bör täckte man i alla fall upp för nomenklaturans lögner. Helt utan täckning påstod man att några trasiga stolpar hade bytts ut och att man därför hade kunnat koppla på strömmen igen på fredag kväll. Men det var naturligtvis lögn. Några trasiga stolpar fanns det inte och inga stolpar byttes heller.

Men man misströstar om mänskligheten när man ser dessa ljugande offentliganställda och politiker som alltid skyller ifrån sig och alltid ljuger. Ikväll var det Fredrik Sjödin på Elsäkerhetsverket samt Gunnel Simu och Patrik Oja på Haparanda kommun som i vanlig ordning stod och blåljög helt skamlöst rakt in i kameran. Vilar det någon sorts förbannelse över den offentliga sektorn i det här landet när det är en sådan koncentration av mytomaner på chefsbefattningarna?

Övertorneå den 24 oktober 2011
Mikael Styrman
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som medlem i elkraftsbranchen så måste jag få säga att i detta fall så har du absolut rätt herr Styrman, i andra lägen har jag ej kännt mig likasinnad dina åsikter, och kan tycka att du är lite grov i orden emellanåt.

Men det är väldigt lätt av elsäkerhetsverket att komma med såna påståenden som dom gjort eftersom att kanske totalt 5-10% av befolkningen vet hur sånadan här byggen går till. Alternativet i dentta fall hade ju varit att ytterligare bredda linjegatan och har hört på ryktesvägar att du redan har väldigt breda sådana, så tror inte det var något alternativ i detta läge.

Sedermera hoppas jag verkligen att du ej ger upp denna kamp då jag själv också arbetar på ett mindre elverk, och vi är ej så många kvar nu


/EBR standard

Anonym sa...

Nu saknas det bara att din blogg blir nedsläckt!

Anonym sa...

Jag tror att du har för höga förväntningar. Sanningen är den att en ganska stor del av befattningshavarna har tydliga begränsningar. Därför blir följden att man blir besviken och till och med kan tro att de skamlöst ljuger. Men de ljuger inte ens, har jag lärt mig under åren, de begriper bara inte bättre.

Anonym sa...

Hästar alltid travat i nord nytt!