tisdag 4 oktober 2011

Propaganda-TV slår till

.
Igår, måndagen den 3 oktober 2011 var det dags igen.

Jag visste vad som väntade och varför.
Det som alltid väntar när SVT:s Nordnytt ringer,
men bara några få signaler,
och kastar på luren, ängsligt, snabbt,
innan jag - hemska tanke - kan tänkas hitta på att svara.
Och som vanligt i dessa situationer lämnar man inget mobilsvarsmeddelande.

Då betyder det att psykopaterna har hört av sig.
Att det vankas beställningsjobb.
Propaganda-TV närmare bestämt.
Att det har beställts förtalsreportage.
Denna gång till stöd för psykopaternas pågående stöld av mitt elnät.
Och att planerna inte ska störas av något som hindrar den beställda slagsidan i förtalsreportaget.

Och på kvällen sändes det tämligen ensidiga inslaget.
Inslaget som ”informativt” berättade att Övertorneå kommun beslutat att inte betala vägbelysningsräkningen.
Att det skulle bero på att konkursförvaltaren gör anspråk på pengarna...!

Men hallå! Är det någon som har hört talas om
att en konkursförvaltare i en politisk konkurs med ett stort överskott i boet
gör anspråk på intäkterna från en verksamhet som det - för närvarande - i konkurs försatta bolaget överlåtit före konkursen?
Och dessutom utgörande en ersättning för en samhällsnyttig verksamhet.

Naturligtvis inte.
Så går det inte till.
Men det går till så, OM konkursen - vilket är det normala - har ett underskott.
Då kanske, kanske, kan konkursförvaltaren så småningom föra talan mot den som övertagit eller överlåtit en verksamhet från det senare i konkurs försatta bolaget om återvinning av värden till konkursboet.

Men aldrig i livet i en konkurs med stora överskott.
I det här fallet upplever den offentliga psykopatin det nödvändigt
att hålla vägbelysningen i mörker
för att kunna smutskasta mig och Ekfors-bolagen
med hjälp av propaganda-TV.
Allt för att dölja att den grova organiserade statliga brottsligheten
i ett års tid tagit alla våra intäkter,
utan att lyfta ett finger för att nätdriften ska fungera
och utan att skicka ett öre till oss som äger och driver nätet.

Och till stöd för inslaget exploateras en mäkta förgrymmad Åke Simu
som uttalar sig nedsättande om förutsättningarna att komma överens med mig.
Som om det handlade om att komma överens med mig
när det egentligen handlar om att man ska betala avtalad ersättning
för utfört arbete och levererade tjänster...

Om Du istället hade levt på ett hedervärt sätt, Åke,
om Du inte hade uppehållit Dig invid köttgrytorna i idrottsföreningen
hade Du inte behövt ta illa vid Dig,
när jag kritiserade skurkar som plundrar idrottsföreningar
därför att kontrollen över pengar där är intet - noll - zero - nada - non-existent.

Om Du istället hade betalat för de tjänster som Du själv, personligen,
synbarligen helt utan skamkänslor,
tillgodogjort Dig utan att betala för dem,
om Du inte hade jagat kvinnor på byn,
när Du hade Din hustru på ålderdomshemmet,
då hade Du inte behövt smutskasta mig,
för att rättfärdiga Ditt eget leverne.

Då hade vi inte behövt fundera över varför Du,
i slutet av Din livsgärning,
känner Dig tvungen att bli ihågkommen
som en skurk,
som sprang den politiska psykopatins ärenden.

Då hade Du kunnat säga ifrån.
Du hade kunnat säga:
Jag lånar mig inte till sådan skit!
Men det kunde Du inte.

Och Micke Nyberg på Nordnytt - det här var väl ingenting att skriva hem om precis?
Någon jävla ryggrad ska man väl kunna ha även på svenska TV Moskva,
även nu, sedan psykopaterna återtagit kontrollen?
Var är den kritiska granskningen av den organiserade statskriminalitetens missbruk av konkursinstrumentet?

Övertorneå den 4 oktober 2011
Mikael Styrman
.

13 kommentarer:

Anonym sa...

fördjävligt! du ska ha medalj som orkar, du ska veta d är många som följer dig o håller på dig, dock som jag i smyg. inte rakryggat men har för mkt kunder i min service-bransch i norr att förlora för att öppet stödja.
johan håkansson den porrsurfande(på arbetstid) ulf nilsson wannaben ska du följa noga han löser allt från luleås uppsel t finanskris, kärnkraft i japan mm.
alla i norrbotten skrattar!!!

Anonym sa...

mikael nyberg reporter på tröjnytt!
pratar som en karikatyr av mindre begåvade reportrar, ögrens hovreporter mm.
mikael ring jan josefsson ditt livsöde blir garanterat årets mest uppmärksammade, skulle vilja se en stammande bucht, maud mfl då janne sticker upp mikrofonen under dom förljugna trynena!!

Mikael Styrman sa...

Svar till Anonym:

Min uppfattning är att Micke Nyberg är en mycket duktig reporter som kan göra verkligt bra saker, när han vill och har husses välsignelse.

Tyvärr klarar han inte av det där med att ta vara på sin integritet. Så det blir ganska mycket propaganda-TV.

Synd att inte en sådan resurs kan användas till folkhushållets fromma istället för att allt för ofta springa maffians ärenden.

Anonym sa...

Hans Andersson lär nog inte i första taget bita den hand som föder honom, han siktar nog på att kopiera en viss konkursförvaltare i Luleå som lyckades tjäna ihop 30-40 miljoner (efter förvaltnigskostnader) på 90-talets konkurser.

Anna Simu Westerlund sa...

Våra hjärtan är djupt ärrade efter att precis ha förlorat vår mor och begravt henne. Att sedan läsa detta om vår far och det du insinuerar är ytterst beklagligt. Jag har inte sett de uttalanden han har gjort om belysningssituationen i Övertorneå men jag betvivlar och hoppas verkligen inte att han har blandat in din familj i dessa uttalanden?

Jag hoppas du kan visa respekt för vår avlidna mor och ta bort detta inlägg snarast.

Tack på förhand,
Med vänlig hälsning
Anna Simu Westerlund

Pysselmaja sa...

Att se sin mamma/hustru tyna bort i en svår demenssjukdom är oerhört jobbigt! Detta har vi fått göra under många år och sorgen går inte att beskriva. Att du sedan 3 dagar efter vår mammas begravning gör detta påhopp på familjen är OERHÖRT KRÄNKANDE! Om du har någon skam i kroppen tar du bort inlägget! Dessutom är du så feg att du inte törs lägga in våra kommentarer.
Åsa Simu/Holmgren

Anonym sa...

heh mike dit tid har gått, hade du betalat alla fakturor som vi alla gör, hade hänt detta show som heter mikael styrmans show. vi orkar inte mera flytta bort från övertorneå, så kan vi fortsätta och leva.

Mikael Styrman sa...

Svar till Anonym:

Det är säkert lockande för Hans Andersson att ge efter för påtryckningar om att berika sig själv
genom att parasitera på mina företag
och därmed ligga bra till för ytterligare uppdrag åt den politiska klassen.
Framtiden kommer att visa vilka kvaliteter han har och inte har.

Mikael Styrman sa...

Svar till Pysselmaja Åsa Simu Holmgren och Anna Simu Westerlund:

Se mitt svar i separat blogg med rubriken ”When the shit hits the fan”.

Mikael Styrman sa...

Svar till Anonym:

Jag betalar alla fakturor som ska betalas.
Och blir dessutom bestulen av sådana som Dig.
Ni har aldrig orkat något.
Fortsätt gärna bo i Övertorneå men börja göra rätt för Er.
Och den här cirkusen heter inte Mikael Styrman Show,
den heter Cirkus Politisk Kriminalitet.

Anonym sa...

Hej Mikael. tar du ansvaret på första olyckan i mörka övertorneå. var nära att jag körde över en ung flicka i centrala ötå, tänk det kan vara dit eget barn. Om det händer nånting kommer vi knacka dit dörr. Inte kan övertorneå betala fakturan till företaget som inte har F-skattesedel. Jo då, har EkforsKraft också "glömt" bort skattebetalning.
Tror du att "Mikael styrmans Show" kan fortsätta under lång tid.

Anonym sa...

"Cirkus Politisk Kriminalitet" Det sa du rätt det är du som är kriminal, och håller detta Cirkus. jag har inte varit i fängelse, som du är. har inte missat mit körkort heller. Tror du att du är en stor affärsmann, nej du är bara en liten flyga på skiten. Tänk hur monga vänner har du kvar här i övertoneå.
Ps. En av dina gamla vän.(glöm inte betala fakturan)

Mikael Styrman sa...

Svar till Anonym:

Jag tror att Du är en farlig bilförare om Du tror att det är fritt fram för Dig att köra på andra människor om vägbelysningen är mörk. Men om frågan bekymrar Dig, vilket den tycks göra, tycker jag att Du ska tala med de politiker som Du säkert har röstat på och se till att de betalar eftersom det inte finns något hinder för dem att betala. Det är bara trams att påstå att de inte kan betala.

Det är tråkigt att förståndsgåvorna är så ojämnt fördelade här i världen att man kan lära sig att skriva och klaga på att inte ett företag har F-skattsedel men inte klarar av att lära sig att ett företag inte behöver ha någon F-skattsedel för att tillhandahålla vägbelysningstjänster. Och det utgör således inte något hinder för kommunen att betala.

Det här hade varit intressant att borra vidare i. Jag tycker mig ana att någon har ljugit Dig full. Du är modig nog att hota mig för konsekvenserna av något som inte är mitt fel. Men Du är för feg för att sätta ut Ditt namn. Därför kan vi inte ta reda på vem som har ljugit åt Dig. Vi kan inte heller klarlägga om det sker i organiserad och uppsåtlig form, vilket jag misstänker.