tisdag 8 september 2020

Jag var för optimistisk

 .

Den 29 augusti skrev jag ett inlägg här på bloggen med rubriken ”Sverige har små chanser vid en statskupp”. Nu visar det sig att jag var alldeles för optimistisk i mina antaganden. De flesta tidningar har nu i  artiklar och ledare presenterat siffror som är mer ”up to date” än mina som dels var av gammalt datum och dels var bruttosiffror. Tydligen är källan för de senaste dagarnas skriverier Polistidningen.


Jag nämnde att vi har 20.000 poliser och det har vi också - ungefär. Men intressant är att bara 9.049 poliser är i yttre tjänst. Resten är innejobbare varav många är levande begravda under organisationens omfattande högar av papper som skyfflas fram och tillbaka. 930 man jobbar på HR-avdelningen. Dessutom är det så, att antalet poliser i yttre tjänst stadigt sjunkit - även under de senaste åren - trots politikernas lögner om utökat antal poliser.


Vidare nämnde jag siffran 50.000 militärer. Det var slarvigt av mig. Det var före Fredrik Reinfeldt och Anders Borg. Då hade vi ungefär 50.000 värnpliktiga inkallade varje år. Nu har vi enligt nämnda media 22.700 anställda i försvaret, men ett tak för antalet heltidsanställda soldater som regeringen nyss sänkt till 5.700 man. 


Det innebär att vi har 9.049 + 5.700 = 14.749 man att sätta in om, eller när, de bidragsfinansierade och narkotikalangande ”ambulansförarna” från Mellanöstern och Nordafrika bestämmer sig för att ta över det här landet och göra det till nästa islamiska stat. Kom då ihåg att våra 14.749 man är spridda över landet och så sker inte en attack mot landets styre. Den sker samlat, kanske på några platser. Överblivna smulor tar ”ambulansförarna” hand om senare, om de inte redan anslutit sig till IS och övergått till att trakassera kvinnor utan burka.


Ni förstår vad det betyder? Det betyder att den dagen som bara ett mindre antal av dessa MENA-klaner pratar ihop sig blir Sverige nästa islamiska stat. Våldtäkt och halshuggning blir en daglig syssla liksom nedsparkande av homosexuella från hustaken.


Vems fel är det då? Vem ska vi ställa till ansvar? Är det galningarna eller de som urgröpt statens resurser, släpat hit galningarna och släpper lös dem? Vad tycker du själv?


Falun måndagen den 7 september 2020

Mikael Styrman

.

Inga kommentarer: