fredag 28 augusti 2020

En vanlig lördag i Stefan Löfvens Sverige

 .

(Ibland kanske inte hela bilden visas. Klicka i så fall på bilderna.)


Så här får man - utan risk för rättslig påföljd - kränka och våldta andras mark och använda mark och byggnader för sina egna kommersiella och ofta även kriminella syften.


Djupingarna anländer
Djupingarna anländer...



Var menar han?


Nää...?


Vad vill bossen?


Jag ska visa dig


Se till att du får rätt gömma på bild nu


Jag håller vakt och du fotograferar


Hmm...


Ingen ser


”MC-gäng?” sa någon som jag visade bilderna för. 

- Kanske det, sa jag. För 40 kg och lika många år sedan.



Utan minsta förmåga att kunna skilja på mitt och ditt eller minsta respekt för stängsel, skyltar och andras integritet


Ingen där heller


Nå…börjar det vara färdigt?


Allt måste man göra själv


Jag gör vad jag vill på din gård och behövs det ber jag Datainspektionen om hjälp


Nu är jag less - nu drar vi


Iväg till nästa ställe. Vi drar norrut så vi inte blir med på bild…


Bilägaren - 82 år - knappast någon av djupingarna på bild. Vet han var hans bil är? Är det han som är bossen och är juvelerna hans underhuggare?


Långt för en harmlös lördagsutflykt för integritetskränkande fotografering av andras gårdar


Vad var det som var så viktigt att fotografera att man måste åka ända från Ludvika på en lördag för att ta bilderna?


Kanske avspärrningen nära övervakningskamerorna som de skickade två narkomaner att slå sönder och stjäla för en tid sedan och som de tidigare öppnat stängslet till? Troligen en instruktionsbild till knarkkuriren: - Där ska du lämna knarket! Då behöver vi inte vara med och överlåtelsen blir svårare att bevisa.


- En vanlig lördag i Stefan Löfvens, Isabella Lövins och Annie Lööfs Sverige.


Falun fredagen den 28 augusti 2020

Mikael Styrman

.

Inga kommentarer: