måndag 21 juli 2014

Politikerbarnen och branden, om fortsättningen

.
(Svar till Anonym kommentar till inlägget ”Ett slag i luften mot bostadsinbrotten”.)

Ingen har ännu sett slutet på historien.
Det har nämligen inte utspelat sig än.

Det jag kan göra är redogöra för vad som har skett hittills och jag är naturligtvis beklämd över att inte ha skrivit det ännu.

Men, för att skriva resten, av det som hittills utspelat sig, på ett initierat sätt, måste jag ägna mig åt ganska omfattande studier av manipulerade, förvanskade, domstolsprotokoll. Att läsa om hur de som ska upprätthålla rättstryggheten i landet utgörs av bedragare, förfalskare och annat av maffian kontrollerat slödder är väldigt betungande för mig. Jag uppfylls ännu av raseri när jag konfronteras med det och samtidigt tycker jag på något sätt synd om dessa ynkliga stackare som uppehåller sig på svenska domstolar och där begår brott och sätter vårt rättsväsende ur spel. Tänk att leva sitt liv falskeligen upphöjda, fifflande och myglande på domstolar, i skräck för den dag då man ska kläs av och bli offentligt bespottad…

Jag ska naturligtvis berätta färdigt och jag tror att det är viktigt att man drar fram den här skiten och dessa äckel i ljuset. Men jag måste förhålla mig försiktigt till detta slödder och deras gärningar så att de inte helt tar över mitt liv. Och visst, det hjälper lite att kalla dem för äckel och avisera att många fler snart kommer att se dem som sådana, välförtjänt, men det löser inte problemet.

Hur många som kommer att läsa och förstå vet jag naturligtvis inte men jag tror att det är viktigt att jag skriver. Jag borde ju driva min verksamhet som, om det ursäktas att jag säger det själv, var en de mest kreativt och framsynt drivna eldistributionsverksamheterna i landet, med en driftsäkerhet som, trots lägre priser och extremt höga advokatkostnader med mera för att värja verksamheten mot maffian, ändå var helt överlägsen de av maffian kontrollerade. Istället drivs verksamheten idag av odugligt kriminellt slödder. Det är naturligtvis ingen bra ordning och den måste vi naturligtvis ändra på därför att utvecklingen är hopplös i alla områden där maffian tar över, deras slödder upplyfts och dugande människor berövas sin framtidstro och skapandekraft.

Om vårt samhälle ska överleva och utvecklas väl måste vi trycka tillbaka slöddret i de gropar som de krupit upp ifrån eller på annat sätt befria oss från dem. Det är allas vårt ansvar. Synd bara att så få känner sig manade att axla det.

Södertälje måndagen den 21 juli 2014
Mikael Styrman
.

Inga kommentarer: