fredag 28 juni 2013

Och i Sverige pågår svinerierna än...

.
Såg just ”De andras liv” eller ”Das leben der anderen” på originalspråk, i SVT2. En film om hur psykopater, översittare och grisar i största allmänhet fick förstöra människors liv i Östtyskland. Stark och gripande film även när man ser om den. Alla borde se den.

Och i Sverige pågår svinerierna än, tänker jag när jag efter filmen talar med min hustru i den avlyssnade telefonen. Här här leker psykopater, brottslingar, tjuvar och svin i största allmänhet domare, åklagare, bankirer, kronofogdar, konkursadvokater, kommunalråd, riksdagsmän, generaldirektörer och bönder.

De lär så göra tills någon sätter stopp för det. I Östtyskland var det Michail Gorbatjov som satte stopp för det. Vi vet inte ännu vem som gör det i Sverige. Hoppas att det inte blir en så stor människovän som Nelson Mandela. Jag unnar gärna mina förföljare och rånare att få lida riktigt ordentligt så att de får den belöning de gjort sig förtjänta av.

Övertorneå fredagen den 28 juni 2013
Mikael Styrman
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De andras liv finns inte på SVT Play, Var hittar man den filmen ?

Mikael Styrman sa...

Jag vet inte av annat än att den kan köpas eller hyras som DVD.