onsdag 27 november 2013

Tygla din skamlöshet, Leif

.
Det här var förstås inte rätt dag att använda ”Leif” i rubriken. Med all turbulens efter gårdagkvällens ”Veckans Brott” kan nog en och annan få för sig att jag vänder mig mot Leif GW Persson. Men det gör jag ju inte för han gjorde ju en alldeles utmärkt insats igår - bara att applådera.

Istället har jag råkat se lite av turerna kring fårfarmeriet ”Lammas” i Tornedalen och jag vänder mig till dess ordförande:

- Tygla din skamlöshet, Leif Toolanen.

Jag vet inte om myndigheterna har gjort rätt i Lammas-fallet, med de åtminstone 200 skjutna fåren och den värdeförstöring som rimligen måste bli följden. Jag har sett så mycket skurkar och galningar gå både lösa och ostraffade i offentlig tjänst att jag inte har några problem med att ta till mig att det skedda kan vara en överloppsgärning. Men, eftersom det undandrar sig min bedömning ska jag inte mera uppehålla mig vid det.

Däremot måste jag påtala ditt eget fräcka och skamlösa beteende. I åtminstone två decennier har du med illa dold förtjusning deltagit i de politiska brottslingarnas förföljelse mot mig, min familj och våra företag. Ni har tigit still när man utan orsak har sagt upp våra lån, när man år efter år har utsatt oss för systematiska exekutiva auktioner och stulit våra skogar, vårt elnät, våra kraftverk och våra industrifastigheter. Ni har tigit och lett skadeglatt när kommunpolitikerna underlåtit att betala belysningen och istället stigmatiserat oss när belysningen därför varit i mörker. Ni har tigit tappert om att Ekfors varit nästan det enda elverk i landet som aldrig i modern tid haft några långa elavbrott. Högljutt har Ni klagat över höga elpriser, med stöd i den korrumperade maffia-pressen, även när Ekfors elpriser varit billigast i landet. Och din illvilliga och missunnsamma lagvigda hagga har suttit på mottagningen på sjukan och missbrukat sin position till att pumpa mina anställda på om vem som betalar deras lön. Vem gör så annat än den som befinner sig nära skvaller- och förtalskampanjens centrum? När jag har låsts in i politiskt fängelse upprepade gånger för att ha försökt värja vår näring och vår lagstadgade näringsfrihet har ni tittat på era egna fötter. Inte av skam, utan för att dölja era leenden. Och numera när den organiserade politiska brottsligheten stulit vårt företag och höjt priserna så att det borde svida även för den välbeställde säger ni fortfarande ingenting. Likaledes tiger ni när AB Politisk-Ekonomiska Brott gör min personalorganisation till sin egen.

- Så, vad var det som var fel då?

Det närmaste engagemang du och dina medbrottslingar i Lammas har kommit är nog när du sprang på exekutiva auktioner i förhoppningen att komma över min egendom till skampriser.

Men nu, när myndigheterna har gjort sitt ganska kortvariga och blygsamma tillslag mot ert bidragsfinansierade låtsasföretag, vars affärsidé tycks ha varit att konkurrera genom att kapa kostnaderna för foder och veterinär, då har du mage att pipa som en stucken gris och ropa på Europadomstolen.

Nu gick du för långt i din skamlösa fräckhet. Nu drar du skam över dina föräldrar, dina kumpaner i Lammas och de andra tjuvaktiga nazisterna i bygden.

- Vet hut, skamlösa och skenheliga tornedalska bidragsföretagare! Lär dig mata fåren och lär din hustru skilja på mitt och ditt! Och lär dig när man ska ropa på Europadomstolen och när man inte ska göra det.

Stockholm onsdagen den 27 november 2013
Mikael Styrman
.

2 kommentarer:

Alberth sa...

Jag kan inte låta bli att njuta av att du nu fick ett välförtjänt tillfälle att dela ut en rejäl käftsmäll till Toolanen & Co som har använt dig och ditt gamla fina företag som någon sorts tornedalsk piñata i mer än två decennier.
Livsfilosofin att "allt ditt är mitt men det som är mitt det ska du ge fan i" präglar detta stollegäng liksom en självpåtagen rätt att lägga sina stora näsor i blöt i allt som inte angår dem.
Den lagvigdas fiskande och rapporterande liksom den behandling som du tidigare berättade att du utsattes för av en lokal tjänstekvinna på Sparbanken Nord i samband med en penningutmätning är ju exempel helt i linje med deras livsfilosofi. Men vem ska dom nu ge sig på att mobba när dom inte längre har dig att ge sig på? Vem står i tur?

Rikitigt riktigt bra att du fick denna möjlighet att ge svar på tal!

Anders Bäckström sa...

Ja, det känns på sätt och vis bra att du får rensa ut lite känslor, om än veebala käftsmällar, så är det långt ifrån tillräcligt. Det här går bara inte att glömma...Han (Toolanen) och övriga...har inte så starka invektiv i mitt ordförråd som gör sig rättvisa. Det skulle i handlig då vara den Mexikanska formen av av piñata! Jag känner frustration mm, vad skall inte du göra Mikael// Jag vill gärna önska ett inlägg från dig ang Sjukvården i länet, om du känner för den saken!//Anders B