onsdag 22 oktober 2014

Ny topphemlig rysk ubåt - så här drabbas du!

.
Idag råkade jag få syn på vad som måste vara en ny topphemlig rysk ubåt i Södertälje kanal. Den var väldigt låg, nästan ljudlös och terränggående. Den kröp upp över kanten till slussen in till Mälaren. Den kröp in under fartyget som höll på och slussade och fortsatte sedan in i Mälaren i andra änden.

Personalen vid slussen måste vara ryska agenter eftersom de tittade åt ett annat håll, ett par minuter, medan ubåten passerade. Mycket mystiskt.

Det var inte Putin som körde, men det var väldigt likt honom. Det måste vara en kusin. Jag hade kameran med, men tyvärr bara teleobjektiv, så jag fick ingen bild av ubåten. Men jag fick ändå en bild av befälhavaren på bryggan, med de två styrmännen flankerande honom.


De gömmer säkert kärnvapen på öarna i Mälaren, för senare avfyrning. Och kanske planerar de en slutgiltig lösning för Hjulstabron? Jag hoppas att försvaret får mera pengar så att de kan söka igenom Mälaren och alla öar i Mälaren. Kanske att media kan ta täten och starta en insamling till försvaret om statskassan inte förslår, nu när ladorna är tomma, tills de många skattehöjningarna hinner börja verka?

Det känns väldigt otryggt nu med alla ryska kärnvapen på Mälaröarna. Tänk om barnen skulle råka utlösa någon av dem? Snälla, gör något åt det!

P.S.
Kaptenen talade ryska ungefär med samma brytning som Brad Pitt talar italienska. Det kan ha varit Brad Pitt. Eller hans kusin.
D.S.

Södertälje onsdagen den 22 oktober 2014
Mikael Styrman
.

Inga kommentarer: