.
Den europeiska kolonisationen av Nordamerika inleddes på 1500-talet. Då var hela den nordamerikanska kontinenten befolkad av indianer. År 1619 anlände ett holländskt fartyg till Nordamerika med 20 afrikanska slavar, något oklart om det var det första slavskeppet? 1865 när slaveriet avskaffades uppgick den afroamerikanska befolkningen till 4 miljoner. Idag är det 37 miljoner.
Under samma tid har den indianska ursprungsbefolkningen sannolikt gått i motsatt riktning. Jag skriver sannolikt eftersom det inte är helt lätt att hitta uppgifter om antalet indianer i Nordamerika över tid. Kanske är orsaken att dagens skam och rädsla orsakad av hur man hanterat indianerna alltjämt resulterar i aktiv censur på Internet av sådana uppgifter? Det finns en hel del lättillgängligt om Nordamerikas historia, men det handlar uteslutande om den vita, europeiska, expansionen i Nordamerika och undviker helt ämnet utrotandet av urbefolkningen eller dess numerär.
Den afroamerikanska befolkningen utvecklades bättre än den indianska eftersom de förstnämnda utnyttjades som slavar, främst på bomullsfälten. I viss mån behövde de vita därför vara rädd om slavarna.
I Norra Sverige byggs nu ett antal stora fabriker som påstås motiverade av att motverka klimathotet. Men sanningen är att de kommer att förvärra klimathotet. De produkter, främst elbilar, som de kommer att ge upphov till, medför en mycket stor miljöpåfrestning när fordonen tillverkas, vilken påfrestning det sedan tar flera decennier innan den utjämnas. Den utjämnas bara om fordonen håller tillräckligt länge, körs tillräckligt mycket och drivs med miljövänligt producerad el. Allt detta är mycket osäkert. Inte minst det sistnämnda förefaller ytterst osannolikt. Förmodligen tror inte bilindustrin heller på att det kommer att ske. Men de tror att de kommer att kunna lura i konsumenterna att det ska bli så.
Det påstås att fabrikerna byggs i Norrland för att där finns energi till fabrikerna. Men det är ett känt faktum att det inte finns någon elproduktionskapacitet för dessa fabriker i det svenska systemet. Varför byggs de då i Norrland? Sannolikt är planen att i Norrland kunna uppföra tillräcklig mängd vindkraftverk för att försörja fabriker. Det kommer visserligen att ödelägga livsbetingelserna för befolkningen i Norrland, men det bekommer inte psykopaterna bakom fabrikerna och de kommer inte heller att behöva eller kunna kompensera befolkningen. Planen är att tillägna sig den norrländska befolkningens marker vederlagsfritt, eller näst intill vederlagsfritt. Annars skulle fabrikerna byggts i södra Sverige.
Det påstås även att de byggs i Norrland för att där finns arbetskraft. Men det finns ingen arbetskraft i Norrland till dessa fabriker. Förmodligen har byggherrarna heller aldrig trott det. Gullegull-reportagen i TV avlöser nu varandra och de handlar om hur dessa fabriker ska bemannas. Det handlar om en ny svensk människohandel. Arbetskraften till fabrikerna ska hämtas från Asien och det har säkert varit avsikten hela tiden.
Fabrikerna utmålas som lösningen på klimatproblemen, men är precis raka motsatsen. De kommer att förvärra klimatproblemen. Uppenbarligen har byapolitikerna i norra Sverige kastat längtansfulla blickar mot multikulti-paradisen i Rinkeby, Angered m fl ställen i Syd- och Mellansverige. Nu förväntas vi tro att det blir bra för alla att multikulti-paradisen implementeras även i Nord-Sverige. Det blir nog bra - för psykopaterna som roffar åt sig skattemedlen, ädelägger andras marker, men inte själva flyttar till de nya multikulti-paradisen. Det närmaste befolkningen där kommer de ansvariga banditerna är de kommunala Quisling-politikerna u.p.a.
Jag blir förvånad om det inte ganska snart visar sig att finans-psykopaterna och Quislingpolitikerna nu sår fröet som redan i en ganska nära framtid kommer att implementera människohandel lik den över Medelhavet, i Marseille och runt Le Havre vid Engelska Kanalen. Mycket snart kommer den hittillsvarande lokalbefolkningen att tvingas försöka värna sitt, kanske med vapen i hand, i tomrummet som skapas efter den kollapsande statens retirerande ordningsmakt. Den retirerande ordningsmakten jämnar vägen för den kommande människohandeln.
Etableringen av nämnda fabriker är inte ägnade att hantera klimatet. De är istället ägnade att hantera fordonsindustrins problem med att samhällets nuvarande ordning, med slit- och slängbilar som ratas efter två år, och används till meningslös pendling morgon och kväll, har fört mänskligheten till katastrofens rand. De norrländska fabrikerna kommer att forcera marschen mot mänsklighetens undergång.
Det här är ingenting som kan hanteras genom att lite barnsligt sätta sig på motorvägen då och då för att få vara med i TV. Verkningarna av en dysfunktionell samhällsordning, som resulterat i att industrin ödelägger mänsklighetens överlevnadsmöjligheter, måste träffa de som verkligen kan påverka situationen och som dessutom drar nytta av den nuvarande destruktiva ordningen.
Har man inga riktiga problem kan man ju alltid skaffa sig hänsynslösa politiker och dito industrialister. Då kommer problemen i form av skenande klimat och lassvis med människohandlade asiater i långtradare och på båtar mm i allas vår väntan på att bil- och flygindustrin tar död på oss alla.
I Norrland kommer det att märkas genom att den nuvarande befolkningen trängs undan eller utrotas och får ge plats för de grupper som psykopaterna hela tiden haft för avsikt att transportera hit. Vi går på så sätt emot en utveckling som inte kommer att visa sig olik den som drabbade Nordamerikas indianer när de europeiska psykopaterna vällde in, utrotade dem och tog deras land i besittning.
Falun onsdagen den 26 juli 2023
Mikael Styrman
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar