.
Senaste nytt från franska haverikommissionen är, enligt media, att den utpekade piloten, Andreas Lubitz, redan på vägen till Barcelona ska ha låst förstepiloten ute från cockpit och gjort en kontrollerad nedstigning, men ändå ha fått fortsätta att flyga…
Som sanna maktfullkomliga politiska propagandister brukar agera, så gör även franska haverikommissionen BEA. Devisen är till synes:
- Ljug! Om Du inte blir trodd - ljug ännu mer!
Men de franska psykopaterna har svåra motståndare i sin strävan att dölja bristerna och systemfelen hos de ”flygande dataspelen” som av och till okontrollerat singlar nedåt mot alla ombordvarandes snara död. För varje dag som går blir varje flygplan en dag äldre och den dag då det - i efterhand - ska ha visat sig vara otillförlitligt, kommer en dag närmare.
Varje dator blir inte otillförlitlig innan den slutligen upphör att fungera eller skrotas av sin ägare. Men tillräckligt många blir det för att det ska bli jobbigt att förklara den bristande tillförlitligheten hos allt fler trafikflygplan med pilotfel, trots att den verkliga orsaken är att konstruktionen suboptimerats.
Hur många trafiklednings- och flygbolagsfunktionärer har hamnat ”på fyren”, eller hotats av det, inför de senaste franska påhitten?
Södertälje onsdagen den 6 maj 2015
Mikael Styrman
.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar