torsdag 19 januari 2012

Stasijournalistik på Nordnytt

.
Som jag tidigare skrivit om här på bloggen, blev det nödvändigt att förmedla ”tillrättaläggande” nyheter för att söka kamouflera Kronofogdens justitiemord mot mig den 11 januari. I Nordnytt blev det Ulrika Wänkkö som fick det tvivelaktiga hedersuppdraget att leverera det korrupta inslaget. Man kan undra varför? De övriga kollegorna gick nog inte att få att göra ett så undermåligt och för ens egen trovärdighet katastrofalt inslag. Var Ulrika Wänkkö frivillig, begrep hon inte bättre eller kunde hon bara inte värja sig? Och hur faller hennes belöning ut?

Det är uppenbart, att efter att ha tagit alla nätintäkter i mer än femton månader, legat med död hand på alla mina fastigheter i ett år genom utmätningar av dem, länsat alla konton av och till samt missbrukat sin ställning som tillsynsmyndighet i konkurser till att blockera bokföringen och därmed skatteärendena i Rottneby Bruk och Ekfors Mark- o Linje, var man på Kfm övertygad om att jag INTE skulle kunna försvara mina fastigheter, vilket resulterade i den framforcerade exekutiva auktionen den 11 januari. Den kombinerades dessutom med ett bakhåll och ett bedrägeri varigenom man lurade mig att det inte skulle bli någon auktion, men detta ska jag återkomma till.

Kronofogden var därför övertygad om att jag inte skulle kunna försvara mig. Därav överfallet. När Kersti Moxén i Nordnytt påstår motsatsen så är det lögn och förbannad dikt. Hade vi haft ett fungerande rättsväsende i Sverige, som i en del andra europeiska länder, då skulle både Kersti Moxén och hennes chef rikskronofogden Eva Liedström Adler sitta häktade nu. Men vi är ju i Sverige. Landet där en statsanställd med föregivet politiskt uppdrag får ägna sig åt hur grov brottslighet som helst, inklusive mord, utan att bli föremål för utredning.

I inslaget fick Rikstorpeden Kersti Moxén fritt utrymme att påstå att jag kan ha - får man förmoda, svarta pengar - snart sagt var som helst, i bolag, på konton och så vidare. Den som vet det minsta lilla om vår bransch vet att allt är reglerat, mätt och kontrollerat i vår bransch. Och ingen har någonsin genomgått en så omfattande genomlysning som jag, dessutom upprepade gånger. Det torde därför vara uppenbart att det där säger Moxén för att försöka skyla över Kfm:s kriminella överfall.

I inslaget fick Kfm fritt utrymme för sin politisk-ekonomiska propaganda och sina felaktiga påståenden om att jag har mångmiljonskatteskulder samtidigt som mina synpunkter censurerades. Påståendet är ju dels fel och dels ägnat att försvåra min finansiering - i vanlig ordning, nödgas jag tillägga. 

Just nu hinner jag inte skriva mer men jag ska återkomma i ärendet.

Vilka frågor borde Ulrika Wänkkö på Nordnytt ha ställt till Kronofogden - om hon hade velat vara en riktig journalist? Fundera gärna på det. Jag återkommer.

Övertorneå den 19 januari 2012
Mikael Styrman
.

5 kommentarer:

Verner sa...

Mikael! Det "verkar" ju som om Sverige har fått ärva DDR,s statstyre efter murens fall 1989 med alla dess "finesser"

I vanliga fall försvarar media enskilda personer, som inte staten har något intresse i eller tycker är så viktiga.

Men i ditt fall, så framförs bara dåliga nyheter riktat mot dig, så att skocken ska tro och för det mesta tror att det är du som är skurken. Fast de är staten,vattenfall som använder alla sina "organ" tentakler för att komma åt det dem vill ha...

EkforsKraft är mycket liten mot ex Vattenfall, vid en direkt jämförelse. Men alldeles för stor för att tillåtas på "marknaden" för då kan ju inte Vattenfall höja fritt.. För att följa,anpassa med priserna i EUropa och riktningen är enbart uppåt, särskilt i Tyskland där de förbjuder kärnkraften. Och hur skulle det se ut i Vattenfalls närområden utanför Ekfors ja även i hela Sverige om Ekfors kan, får börja producera egen billigare elektricitet till Tornedalens kunder ?

Jag håller absolut med dig, vars är den kritiska granskande media ?

Den har sannerligen helt upphört att existera i det här landet.

Anonym sa...

När man läser detta,då undrar man var finns JO och JK? Dom som skulle kunna åtala myndighetspersoner.
Förr under Alfred Bexelius tid var JO någon som tog sin uppgift på allvar. Men då var det också sista steget i karriären. Vilket gjorde att både JO och JK kunde ta sin uppgift på allvar eftersom dom inte behövde ta några ovidkommande hänsyn.

Sven sa...

Ja slaskjournalistik är numera vardagsmat även på Svt.
Vem hade inte blivit förbannad på en fråga om var pengarna kommer ifrån?

Pöbeln har ju alltid varit intresserad av sådan "hur kan han ha råd?"-retorik men att tvångsfinansierad och "oberoende" Svt har mage att fråga frågan säger ju faktiskt att någon seriös journalistik är man inte intresserad av längre.

Mikael Styrman sa...

Svar till Anonym:

JO och JK?
De är nog bara attrapper, demokratiska alibin och Potemkin-kulisser numera.

Anonym sa...

Jo visst är det så att dom efter Bexelius tid blivit atrapper. Och det var väl det som var meningen då man efter Bexelius avlövade JO.

Då JO också blev ett steg i karriären inte en slutdestination för en oväldig tjänsteman som förut.

Runebergs Landshövdingen som ideal ville man ha bort.