söndag 2 september 2012

Brevet till Lukasjenko

.
När jag var på permis ute i maffiastaten senast fick jag tillfälle att läsa ett brev från reklambyrån Studio Total till Lukasjenko. Kanske är jag slarvig tidningsläsare för jag har inte lyckats läsa den korrespondensen i de tidningar vi får läsa här. I annat fall är kanske innehållet censurerat och rapporteringen istället ersatt av politiskt korrekta omdömen. Det tycks, som vanligt, vara mer angeläget att tala om för oss vad vi ska tycka än att delge oss innehållet och låta oss bilda oss en egen uppfattning.

I vilket fall som helst är brevet utomordentligt underhållande och innehåller mycket humor, som det är lätt att förstå att Lukasjenko blivit mycket provocerad av. Jag förmodar att Ni där ute i maffiastaten har läst brevet. Skulle Ni inte ha gjort det kan det läsas genom att klicka här.

Gulag-Kolmården måndagen den 27 augusti 2012
Mikael Styrman
.

Inga kommentarer: