lördag 31 oktober 2015

5 Helikoptrar ska bevaka 500 anläggningar

.
Polisen gör säkert sitt bästa för att hålla Sverige tryggt och säkert för befolkningen.

Men våra politiker och vårt rättsväsende gör inte deras arbete lättare.

Människor som fullständigt saknar respekt för begrepp som ”mitt” och ”ditt” eller andras säkerhet får försumbara straff, får behålla stöldgodset och får ganska ostörda fortsätta sin verksamhet. Nu tänker jag inte främst på Anders Sundström och den övriga nomenklaturan. De tenderar ju att få stjäla fritt utan straff i alla degenererade samhällen och diktaturer. Jag tänker mer på fall som det som beskrevs igår i Göteborgs-Posten. Och sådana notoriska straff-immuna återfallsförbrytare som TV4’s Kalla Fakta tog upp för två veckor sedan. Sådana som återkommande får ödelägga andra människors liv, medan rättsväsendet, fullt upptagna av att berömma sin egen förträfflighet, likgiltigt står och tittar på.

Samtidigt som befolkningen ökar kraftigt - inget vet hur kraftigt, eftersom gränskontrollen brutit samman - så minskar politikerna polisens resurser. Polisen centraliseras ytterligare. Nu räcker inte ens längre med länsvisa kommunikationscentraler. Nej nu ska det vara flera län under en och samma LKC.

Mängder av tungt kriminella väller in i landet, ofta även tungt beväpnade. Allt från marockanska gatubarn till fullfjädrade gerillakrigare. Och så förvånar man sig över att det finns svenskar som känner sig manade att sticka käppar i hjulet för den processen. Nej, det är nog som danskarna säger: Vad hade svenskarna väntat sig?

Mitt i allt detta inferno som pekar mot att Sverige faktiskt kan vara på väg att glida in i total anarki, kanske rent av inbördeskrig, uppträder Riks-stollen i Agenda och säger vackra saker om hur Sverige ska vara tryggt och säkert för alla.

Jag brukar tycka att det känns väldigt fult, när debatten tar sig uttryck som innebär att någon vars åsikter man inte delar, utpekas som varande inte fullt frisk. Men jag måste säga att jag kommer snubblande nära att själv göra det när jag tittar på senaste söndags Agenda. Man får ju faktiskt intrycket att vår statsminister Stefan Löfven inte är kapabel att ta in vad som pågår i landet. Eller är han bara en så kallhamrad psykopat och lögnare att han helt obesvärat blåljuger i direktsändning?

Nåja, vare det hur det vill med den saken. Stefan Löfven och programledaren i Agenda delade intresset för trygghet och säkerhet. Märkligt nog tycktes det bara handla om tryggheten för immigranter. Det kanske är begripligt mot bakgrund dels av den senaste tidens bränder riktade mot flyktingförläggningar och dels medias dokumenterade oförmåga att kunna hantera mer än en fråga åt gången?

Nu ska polisen i alla fall trygga ca 300 flyktingförläggningar. Dessutom kanske 200 anläggningar ytterligare som är på väg att bli flyktingförläggningar - om Löfven får som han vill. Och då kommer det - Ässet med stort Ä ur rockärmen - polishelikoptrarna med sina värmekameror ska användas för att skydda anläggningarna.

Jag tidigare skrivit om den lekstuga som präglat polisflyget. Jag minns inte riktigt när, och jag hittar inte det just nu, eftersom jag inte byggt upp något register till min blogg. En stor del av den är ju även skriven på andras datorer, när jag har suttit i politiskt fängelse. I alla fall så går det jag skrivit ut på att man av oförstånd och egoistiska intressen har förvandlat polisflyget till en statuspryl, en maffig, men ganska oduglig attrapp. Genom att köpa helikoptrar, tio gånger dyrare än man borde ha köpt, blev resultatet att man bara kunde köpa 7 st istället för ca 45 st som man hade fått om man hade använt pengarna klokt. Sedan har några gått åt. Minns inte riktigt, men jag har vagt för mig att ett par gick åt i en brand? En sköt i alla fall polisen ned själva, inifrån, när man under övning med skarp ammunition lekte kommandosoldater i Göteborg.

Om man använder skattemedel vårdslöst så kommer verkligheten så småningom ikapp en. En vacker dag står man där, utan varken pengar eller de resurser man han hade kunna skaffa sig, om man hade använt pengarna klokt.

Följderna av en oklok inköpspolicy visar sig nu. 5-6 st ganska långsamma polishelikoptrar, och blott en handfull utbildade piloter, ska i ett vidsträckt land som Sverige övervaka ca 500 befintliga eller blivande anläggningar, företrädesvis spridda över den svenska glesbygden. De finns främst i glesbygdens sossekommuner där avundsjukan och missunnsamheten resulterat i att inget som inte är bidragsfinansierat går att driva, och varifrån driftigheten följaktligen flyttat. Dessutom ska polishelikoptrarna kunna utföra sina ordinarie uppgifter - för det finns väl sådana också?

Svammel är uttryck som ligger nära till hands. Det är begripligt att en desperat ordningsmakt avklädd in på bara trosorna drar till med något sådant. Men det lär ju inte lura någon. De som bränner anläggningarna är säkert hänsynslösa. Men för den skull behöver de inte vara lika lättlurade klåpare som våra politiker.

Södertälje lördagen den 31 oktober 2015
Mikael Styrman

.

6 kommentarer:

Anonym sa...

" Man får ju faktiskt intrycket att vår statsminister Stefan Löfven inte är kapabel att ta in vad som pågår i landet."
------------------
Nej så är det inte. Sveriges Regering är bara en kuliss numera. Stefan Löfven har ingenting att säga till om.
Sveriges verkliga Regering numera är Migrationsverket. Migrationsverket har bestämmanderätten och även makten att ta fram pengarna. Så där ligger Riksdag och Regering i lä.
En statskupp har skett.
Rune

Anonym sa...

Blogginlägg om helikoptrar...

"Med dumheten som vägvisare."
Torsdag 1 oktober 2009

Mikael Styrman sa...

Tack för det.

Anonym sa...


Skjut, gräv, tig är sedan länge en vedertagen metod att
freda sin tamboskap och för all del även sina barn
från vargen (som absolut har rätt att existera men det
är en annan debattfråga). Kartlägg, låt det brinna, håll
käften är en annan nu aktuell metod att på sikt skydda
försörjning och liv för svenskar i Sverige.
Heder åt rebellerna som förtjänstfullt nu strider
mot den maffiakontrollerde statsmaktens lakejer.
Jag är ingen beundrare av Winston Churchill men hans berömda tal
om att "aldrig har så få gjort så mycket för så många"
skulle återigen vara aktuellt om de som nu startat
frihetskampen genom raider mot migratonsverkekets garnisoner för främmande trupp med uppdrag att etniskt
rensa Sverige från svenskar.
/ fänrik Stål

Mikael Styrman sa...

Till ”fänrik Stål”:

Man kanske kan tolka min kritik mot den tafatta hanteringen av polisresurserna och pyromandåden som att jag välkomnar den oduglighet som de resulterar i. Men det gör jag inte. Jag beklagar åderlåtningen av polisresurserna och jag tycker att missförhållandena och egennyttan som i bakgrunden har orsakat tillkortakommandena är så illa att jag inte kan hålla inne mitt förakt.

Det pyromanerna gör med verkliga eller inbillade eller potentiella immigrantförläggningar är inget hedervärt. Och de är inga hjältar. Snarare är de samma sorts anarkistiskt slödder som de som har anslutit sig till IS. Det är förmodligen inte mycket mer än slumpen som gjort att de bränner förläggningar istället för att försvara tattarläger eller mörda och våldta i Mellanöstern, som andra anarkister gör.

Jag kan sträcka mig så långt, som att de ser ett missförhållande och vill göra något åt det. Men de flesta människor som kommer hit är inga muslimska invasionstrupper. Det är vanligt hederligt folk som försöker överlevda i en situation när västvärldens psykopater ödelagt deras hemländer för att stjäla deras olja. Det är inget hjältedåd att förstöra andras egendom för att det bland dem som eventuellt ska bo där även ryms sämre folk. Och det är inte invandrarna eller flyktingarna som styr den svenska politiken. Det är svenskt slödder som gör det.

Även om Bert Karlsson är provokativ och stor i käften gör han ett gott arbete i det att han faktiskt pekar på det absurda beteende som det offentliga Sverige ägnar sig åt. PK-media hatar honom för att han vågar peka på deras stolligheter och på konsekvenserna av deras näst intill totala oduglighet.

Om man vill göra något åt frågan, annat än att utnyttja den till förevändning för att bränna andras egendom, bör man rikta sitt missnöje mot dem som verkligen ställer till det. De som direkt eller indirekt styr vår migrationspolitik. Men det är dessa anarkister förmodligen både för fega och för enfaldiga för att duga till.

Anonym sa...


Heder åt dig Mikael Styrman för att du driver din blogg
i eget namn. Av skäl jag ej vill gå in på för stunden
måste jag i nuvarande situation skriva under den anonyma
signaturen fänrik Stål.
Men jag håller här inte med dig i sak! Svenska folket vill
inte ha den invandringspolitik som nu förs! Jag vet ingen
jag talat med som vill ha detta, och missnöjet yttras
nu öppet på ett vis som var otänkbart för bara ett
halvår sedan då detta skulle inneburit utfrysning
och socialt stigma att säga något negativt om invandring
och migration till Sverige.
Missnöjet till trots händer inget med politiken!
Detta är inte demokrati! Detta är korrumperat styre av
en skurkstat som helt börjat tappa sin legitimitet!
Jag tycker INTE flyktingar och migranter ska utsättas
för brandattentat, våld, eller trakasserier i någon form.
De ska under värdiga former transporteras åter därifrån de kommit, kanske få en mindre summa pengar, och en omgång nya kläder, samt ett lycka till!
Däremot är den korrumperade skurkstatens infrastruktur
nu legitima mål i det inbördeskrig staten driver mot fria
svenskar, och fria att svenskar nu måste måste försvara sig genom bekämpning av sagda infrastruktur!
Jag hoppas ingen gör något så dumt som att försöka
bränna en bebodd flyktingförläggning! Detta är i så fall
terrorism och som du är inne på samma andas barn som IS
och USA använder sig av som metod.
Det ena utesluter heller inte det andra, de ansvariga
politikerna kan med på olika vis få ta konsekvenser
för sitt förräderi och inkompetens.

/ fänrik Stål